Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY214 | Örgütsel Davranış | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; örgütlerde, çalışanları anlayabilmek ve çalışanları nasıl daha etkili ve verimli çalışır hale getirebilmeyi göstermek ve böylece çalışanların davranışlarının örgütler üzerindeki etkisini inceleyerek yönetimde katkıda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Seda KIZIL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Örgütsel davranışın temel amacını ve insan faktörünün örgüt için önemini kavrar. | 2 | Örgütün ve çalışanların performanslarını arttırmaya yönelik temel konuları açıklar. | 3 | Örgütlerde ekip çalışmasının önemini anlar. | 4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | 5 | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bireysel farklılıklar, duygular ve değerler, tutum-iş tatmini ve örgütsel bağlılık, sosyal algı, öğrenme, motivasyon, grup ve takım kavramları, liderlik, etki-güç-siyaset kavramları, çatışma ve müzakere, Üretkenlik yanlısı ve karşıtı davranışlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | | | 2 | Bireysel Farklılıklar: Kişilik ve Yetenek | | | 3 | Duygular ve Değerler | | | 4 | Tutumlar, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık | | | 5 | Sosyal Algı | | | 6 | Öğrenme | | | 7 | Motivasyon | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Grup Dinamikleri ve Takım Çalışması | | | 10 | Liderlik | | | 11 | Örgütlerde Etki ,Güç ve Siyaset | | | 12 | Örgütlerde Çatışma ve Müzakere | | | 13 | Örgüt Kültürü, Yaratıcılık ve Yenilik | | | 14 | Örgütlerde Üretkenlik Yanlısı ve Üretkenlik Karşıtı Davranışlar | | | 15 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Stephan Robbins, Timothy A. Judge, Çevirmen: İnci Erdem, Örgütsel Davranış- Organizational Behavior, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Eren Erol, (2014). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Beta Yayınevi. 14. Basım.
Güney Salih, (2011). Örgütsel Davranış. Nobel Yayın Dağıtım. Birinci basım. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|