|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY114 | Yönetim ve Organizasyon | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin yöneticilik ile ilgili birikimi edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ahmet iLHAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim teorilerini değerlendirir ve sorgular. | 2 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | 3 | Yönetsel süreçleri kavrar ve irdeler. | 4 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. | 5 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini; Klasik yönetim yaklaşımları: Bilimsel yönetim, yönetim süreci, bürokratik yönetim, neo klasik yönetim yaklaşımı, modern yönetim yaklaşımı, amaçlara göre yönetim, yönetim fonksiyonları, yönetsel planlama, strateji, vizyon, misyon, kültür, amaç, hedef, stratejik yönetim, yönetsel kontrol, liderlik, motivasyon, organize etme, basit yapılar, mekanik yapılar, bölümlendirilmiş yapılar, çağdaş yönetim yaklaşımları: öğrenen organizasyonlar, toplam kalite yönetimi, yetkinlik esaslı yönetim, takım yönetimi konuları oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim ve yönetici kavramları, yönetimin temel özellikleri, yönetsel düzeyler, roller ve beceriler | | | 2 | Yönetim ve yönetici kavramları, yönetimin temel özellikleri, yönetsel düzeyler, roller ve beceriler | | | 3 | Örgüt kavramı | | | 4 | Yönetimin tarihsel gelişimi | | | 5 | Klasik yönetim ve organizasyon teorisi, neo-klasik yönetim ve organizasyon teorisi | | | 6 | Modern teoriler, postmodern çağdaş teoriler | | | 7 | Yönetimin planlama fonksiyonu | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Yönetimin yürütme fonksiyonu | | | 10 | Yönetimin koordinasyon ve kontrol fonksiyonu | | | 11 | Çağdaş ve güncel kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar | | | 12 | Çağdaş ve güncel kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar | | | 13 | Örgütlerde davranış ve süreçler | | | 14 | Örgütlerde davranış ve süreçler | | | 15 | Yönetimin örgütleme fonksiyonu | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayıncılık.
Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık,
Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|