Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY102B2 | Türk Dili II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Cümle ve cümlenin öğeleri hakkında bilgi sahibi olabilme | 2 | Sözlü anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olabilme | 3 | Yazılı anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olabilme | 4 | Anlatım bozuklukları hakkında bilgi sahibi olabilme | 5 | Ana diline hakim olarak bilgiyi anlama | 6 | Kompozisyon yazma yöntemlerini kullanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İmla, noktalama ve kompozisyon, anlatım özellikleri, anlatım bozuklukları, anlatım biçimleri, sözlü anlatım çeşitleri, yazılı anlatım türleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Cümlenin Öğeleri
| | | 2 | Noktalama İşaretleri (Nokta, Virgül, Noktalı Virgül, İki Nokta, Ünlem)
| | | 3 | Noktalama İşaretleri (Tırnak İşareti, Ayraç)
| | | 4 | Yazım Kuralları (Büyük Harflerin Yazılışı, Sayıların Yazılışı, Birleşik Kelimelerin Yazılışı)
| | | 5 | Yazım Kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, Alıntı Kelimelerin ve Yabancı Özel Adların Yazılışı)
| | | 6 | Yazım Kuralları (Kısaltmaların ve Bazı Eklerin Yazılışları)
| | | 7 | Kompozisyon, Kompozisyonda Başarılı Olmanın Yöntemleri
| | | 8 | ARASINAV | | | 9 | Anlatım Özellikleri
| | | 10 | Anlatım Bozuklukları
| | | 11 | Anlatım Biçimleri
| | | 12 | Anlatım Türleri (Sözlü Anlatım)
| | | 13 | Anlatım Türleri (Yazılı Anlatım-Mektup, Dilekçe)
| | | 14 | Anlatım Türleri (Yazılı Anlatım-Hikaye, Roman, Tiyatro, Şiir)
| | | 15 | Kompozisyon Yazmada Yöntemler - | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kavaz, İ.(Ed.) 2009; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Data Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|