Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY303B2 | Sağlık İşletmelerinde Performans Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sağlık hizmetlerinde performans ölçümü ve sonuç değerlendirme terminolojisi, tanımları ve modelleri konusunda bilgi vermek ve bunları yönetim sistemleri ile ilişkilendirecek yetenek kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. | 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. | 3 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme | 4 | Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | 5 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma | 6 | Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | 7 | Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği; performans yönetimi süreci, sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü, performans yönetim sistemleri, sağlık kurumlarında performans ölçüm metotlarından oluşmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Performans kavramı, bileşenleri, anahtar kavramlar ve önemi | | | 2 | Performans yönetimi ve stratejik performans yönetim süreci | | | 3 | Kamu hizmetlerinde performans yönetimi | | | 4 | Sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü | | | 5 | Performans ölçümüne olan dirençler ve sağlık hizmetlerinde performans ölçüm zorluğu | | | 6 | Performans yönetim sistemleri | | | 7 | Sağlık kurumlarında performans ölçüm metotları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sağlık kurumlarında performans değerlendirmede kullanılan teknikler | | | 10 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesi | | | 11 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesinde araştırma tasarımları ve ölçüm geçerliği | | | 12 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve klinik ortamlarda sonuçların (outcomes) ölçümü ve risk ayarlama yöntemleri | | | 13 | Sağlık hizmetlerinin performansının değerlendirilmesinde ekonomik değerlendirme yöntemleri | | | 14 | Gelişmekte olan ülkelerde ve Türk Sağlık sektöründe performans yönetimi ve ölçüm çalışmaları | | | 15 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Dale J. Block. Healthcare Outcomes Management: Strategies for Planning and Evaluation. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, 2006.
2. Robert L Kane. Understanding Health Care Outcomes Research. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, 2006.
3. Anne W. Wojner. St. Louis, Mo. Outcomes Management: Applications to Clinical Practice: London: Mosby, c2001.
4. Waal, Ad (2007). Strategic Performance Management: A Managerial and Behavioural Approach.
5. McDavid, JC & Hawthorn, LRL (2006). Program Evaluation & Performance Measurement: An Introduction to Practice
6. Taticchi, P (2010). Business Performance Measurement And Management: New Contexts Themes and Challanges
7. Grembowski, D (2001). The Practice of Health Program Evaluation
8. Neely, A (2007). Business Performance Measurement Unifying Theory and Integrating Practice.
9. WHO (2003). How can hospital performance be measured and monitored? |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|