Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SY401B | Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Seda KIZIL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaliteyi tanımlar. | 2 | Kalitenin tarihsel gelişimini yorumlar. | 3 | Kalite yönetiminde kullanılan kavramları yorumlar. | 4 | Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarını karşılaştırır. | 5 | Sağlık kurumlarında kalite uygulamalarının yerleştirilmesi için gerekli eğitim faaliyetlerini özetler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste kalitenin tanımı, kalite planlaması, kalite araçları, hizmet kalitesinin ölçülmesi, kalite standartları, mükemmellik modeli, kalite kültürü gibi konular işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık İşetmelerinde Kalite Yönetimine Giriş | | | 2 | Kalite Nedir? Kalitenin Tarihsel Gelişimi | | | 3 | Kalitenin Boyutları ve Yararları | | | 4 | Toplam Kalite Yönetimi Nedir? Toplam Kalite Yönetiminin Amacı, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı ile Klasik Yönetim Anlayışının karşılaştırılması | | | 5 | Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | | | 6 | Toplam Kalite Yönetiminin Oluşmasında Gerekli Olan Diğer Prensipler | | | 7 | Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Temel Araçlar ve Teknikler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarında Kullanılan Yeni Yedi Araç-ISO, Kalite Güvence Sistemleri | | | 10 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Kalite İyileştirmenin Tarihçesi- Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu) | | | 11 | Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Kavramı, Diğer Kalite İyileştirme,Yaklaşımları ile Karşılaştırılması, Sürekli Kalite İyileştirmenin Sağlık Hizmetine Katkısı, Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri Konulu) | | | 12 | Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirmenin Özellikleri (Müşteri Odaklılık )-Öğrenci Sunumları (Kalite Öncüleri) | | | 13 | Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Ölçüm ve İstatistiksel Yaklaşım) | | | 14 | Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme Özellikleri (Tam Katılım ve Liderlik) | | | 15 | Kalite İyileştirme Proje Modelleri (İyileştirme Modeli, FOCUS-PDCA Modeli, Juran Enstitüsünün Kalite İyileştirme Modeli), Modellerin Gereği ve Önemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali Coşkun, "Sağlık İşletmeleri Yönetim Rehberi", 1.Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2009.
Sıdıka Kaya, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat, Ali Yılmaz, " Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi", ISBN :978-975-06-1530-6, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|