BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BD402Mezuniyet Projesi IIZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlamayı ve sunmayı öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL Doç. Dr. Engin ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi Filiz AYGÜN ERTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Fatma CEBECİ Dr. Öğr. Üyesi Tayyibe ERTEN Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ Öğr. Gör. Seda ÇELİKEL Dr. Öğretim Üyesi Özge ESGİN
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenir.
2Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırır
3Araştırılan verileri bir rapor halinde hazırlar. Profesyonel sunum hazırlamayı öğrenir.
4Araştırılan verilerden bir seminer hazırlar ve sunar.
5Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beslenme ve besinlerle alakalı bir konuda araştırma yapmayı ve yürütmeyi içerir. Araştırma yapılan konu hakkında; problemin tanımlanması, yöntem, sonuç, tartışma, özet ve referans kaynakların olduğu bir yazı oluşturulur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seminer Hazırlama Tekniklerine Giriş
2Seminer konusunun belirlenmesi
3Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
4Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
5Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
6Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
7İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
8ARA SINAV
9İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
10Veri kaynakları ve analizi
11Veri kaynakları ve analizi
12Araştırma Metotlarının Kullanımı
13Literatür Yazma Teknikleri
14Seminer Tartışma
15Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller • Karasar, N. (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ev Ödevi1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14456
Soru-Yanıt10220
Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
Ev Ödevi10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1122313233233223
ÖÇ2121132322322322
ÖÇ3122233322232321
ÖÇ4112232223322231
ÖÇ5122233212213321
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek