Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD402 | Mezuniyet Projesi II | Zorunlu | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Besin, beslenme ve diyetetik konularında seminer hazırlamayı ve sunmayı öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ali Savaş BÜLBÜL
Doç. Dr. Engin ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi Filiz AYGÜN ERTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Fatma CEBECİ
Dr. Öğr. Üyesi Tayyibe ERTEN
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
Öğr. Gör. Seda ÇELİKEL
Dr. Öğretim Üyesi Özge ESGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenir. | 2 | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel konuları araştırır | 3 | Araştırılan verileri bir rapor halinde hazırlar. Profesyonel sunum hazırlamayı öğrenir. | 4 | Araştırılan verilerden bir seminer hazırlar ve sunar. | 5 | Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Farklı sunumlar hakkında eleştiri yapabilme pratiği kazanır. Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beslenme ve besinlerle alakalı bir konuda araştırma yapmayı ve yürütmeyi içerir. Araştırma yapılan konu hakkında; problemin tanımlanması, yöntem, sonuç, tartışma, özet ve referans kaynakların olduğu bir yazı oluşturulur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seminer Hazırlama Tekniklerine Giriş | | | 2 | Seminer konusunun belirlenmesi | | | 3 | Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama | | | 4 | Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama | | | 5 | Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması | | | 6 | Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması | | | 7 | İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi | | | 10 | Veri kaynakları ve analizi | | | 11 | Veri kaynakları ve analizi | | | 12 | Araştırma Metotlarının Kullanımı | | | 13 | Literatür Yazma Teknikleri | | | 14 | Seminer Tartışma | | | 15 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller
• Karasar, N. (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ev Ödevi | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|