Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD203 | Besleme Biyokimyası I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Beslenme ve metabolizma arasındaki ilişkiyi homeostaz, metabolik regülasyon ve enerji ile makro besin öğeleri düzeyinde öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr. Engin ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Canlı organizmaların kimyasal yapılarını ve yaşamları boyunca meydana gelen kimyasal olayları inceler | 2 | Biyolojik sistemlerde homeostatik mekanizmalar öğrenilir | 3 | Karbonhidratlar, lipitler ve proteinlerin nasıl metabolize oldukları, hücreler tarafından nasıl alınıp yararlanıldığı, enerjiye dönüşüm yolları, enerjinin kullanılışı ve makro besin öğelerinin entegrasyon basamakları konularda bilgi edinilir | 4 | Yaşamın temeli olan nükleik asitlerin sentezlenmesi, yıkılması ve işlevlerini inceler | 5 | Beslenmeyle ilgili çeşitli anomaliler ve bunların temelinde yatan metabolizma bozuklukları ile ilgili bilgi verir | 6 | Enzimler, hormonlarla ilgili teorik bilgiye ulaşmayı sağlar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar-Metabolik kontrol ve metabolizmaya giriş
Karbonhidratlar-I
Karbonhidratlar-II
Karbonhidratlar- III
Lipitler -I
Lipitler-II
Lipitler-III |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar-Metabolik kontrol ve metabolizmaya giriş | | | 2 | Karbonhidratlar-I | | | 3 | Karbonhidratlar-II | | | 4 | Karbonhidratlar-III | | | 5 | Lipitler -I | | | 6 | Lipitler -II | | | 7 | Lipitler -III | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Lipitler -IV | | | 10 | Proteinler -I | | | 11 | Proteinler -II | | | 12 | Proteinler -III | | | 13 | Besin alımı ve enerji metabolizmasının regülasyonu | | | 14 | Metabolik Entegrasyon | | | 15 | Klinik Biyokimya | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• 1. Lippincott Biyokimya
• 2. Biochemical, Physiological and Molecular Aspects of Human Nutrition, M.H. Stipanuk, M.A. Caudill
• 3. Modern Nutrition in Health and Disease, M.E. Shils
• 4. Metabolic Regulation, A Human Perspective, K.N. Frayn |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|