BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BD105Yabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer Yağızel
Öğrenme Çıktıları
1Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme
2Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme
3Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme
4Temel konularda diyaloglar oluşturabilme.
5Yeni kelimeler öğrenebilme.
6Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme
7İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel gramer yapıları ile ilgili konu anlatımları ve öğrencilerin bu konularla alakalı okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirecek alıştırmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zamirler
2 Emir Cümleleri, İngilizce Cümlelerde Öğe Dizilişi
3To be - olmak
4 There is / There are Have got / Has Got
5İsimler Sayılabilen / Sayılamayan Tekil ve Çoğul
6Nicelik sıfatları Some / any / much / many / little / a litlle / few / a few
7Nicelik Sıfatları Lots of / a lot of / several / a bit / how many? / how much?
8ARA SINAV
9Geniş Zaman
10 Geniş Zaman
11Sıklık Zarfları
12Şimdiki Zaman
13Geniş zaman ve Şimdiki Zaman’ın karşılaştırılmalı incelenmesi
14 Geçmiş zaman To be - olmak
15Geçmiş zaman To do - yapmak İşlenen zamanların tekrarı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Ders Kitabı: English with Us, Ahmet Serkan TANRIÖVER, Hacer TERCANLI, Hayrettin KÖROĞLU, Selçuk YAZICI, Yılmaz YAZICİ Yardımcı Kitaplar: More Main Points, Serpil DAÇE
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1121122111211111
ÖÇ2121112111111111
ÖÇ3111211131111111
ÖÇ4123113121212111
ÖÇ5121112111111111
ÖÇ6132123121111111
ÖÇ7111131121111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek