|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD405B | Klinik Beslenme Erişkin Stajı | Zorunlu | 4 | 7 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenmek, hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Özge Esgin | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yetişkin hasta diyetisyenliği konusunda bilgi ve beceri kazanır. | 2 | Yetişkin hasta diyetisyenliği konusunda uygulamaları gözlem yaparak öğrenir. | 3 | Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenir. | 4 | Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenir | 5 | Yetişkin hastalıklarında uygulanan beslenme tedavilerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını öğrenir. | 6 | Yetişkin hastalıkları ile ilgili bilgiye ulaşabilme, analiz edebilme ve bu bilgiyi sunma becerisi kazanır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Anne ve çocuk beslenmesi, Çocuk hastalıklarında beslenme I-II, Toplu beslenme sistemleri I-II, Hastalıklarda diyet tedavisi I-II derslerini almış olma | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Şişmanlık, yeme bozuklukları, diabetes mellitus, reaktif hipoglisemi, koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, gastrointestinal sistem hastalıkları, hareket sistemi hastalıkları, gut, karaciğer hastalıkları, safra kesesi ve pankreas hastalıkları, böbrek hastalıkları, enfeksiyon, kanser, yanık, alerji, solunum yolu hastalıkları, nörolojik ve psikiyatrik klinik belirtileri ve tıbbi beslenme tedavisi. Besin – ilaç etkileşimi, pre-post operatif beslenme, test diyetleri, enteral-paranteral beslenme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | | Staj ve enteral/parenteral beslenme vaka çalışması | | 2 | | Staj ve böbrek hastalıkları vaka çalışması | | 3 | | Staj ve karaciğer hastalıkları vaka çalışması | | 4 | | Staj ve gastrointestinal sistem hastalıkları vaka çalışması | | 5 | | Staj ve kanser vaka çalışması | | 6 | | Staj ve enfeksiyon hastalıkları vaka çalışması | | 7 | | Staj ve diyabet vaka çalışması | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | | Staj ve diyabet vaka çalışması | | 10 | | Staj ve nörolojik- psikiyatrik hastalıklar vaka çalışması | | 11 | | Staj ve kalp damar hastalıkları vaka çalışması | | 12 | | Staj ve hipertansiyon vaka çalışması | | 13 | | Staj ve kas-iskelet sistemi hastalıkları vaka çalışması | | 14 | | Staj ve obezite vaka çalışması | | 15 | | Staj ve yanık, metabolik stress vaka çalışması | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Baysal, A. , Aksoy, M., Besler, H T, Bozkurt, N., Keçecioğlu, Kutluay Merdol, T., Pekcan, G., Mercanlıgil, S M, Yıldız E, Diyet El Kitabı, 5. Baskı,
Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2008.
2- Uluslararası Beslenme ve Diyet Dergileri (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J Clin Nutr vb.) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 70 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Zorunlu |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 14 | 12 | 168 | Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|