|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BD110B | Demografik Yapı ve Sağlık | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel demografik kavramları, bileşenleri ve göstergeleri öğretmek, ana-çocuk sağlığı ve beslenmesi üzerine güncel bilgileri vermek ve nüfustaki değişimleri inceleyerek nüfusun sosyal ve ekonomik etkilerinin tartışıp, nüfus, beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Derste demografi kavramına genel bakış, veri kaynakları, Türkiye’de ve dünyadaki nüfus ve nüfus politikaları üzerine değerlendirmeler, nüfus üzerinde etkili olan faktörler ve ölçütler, nüfus artış hızı, doğum, ölüm oranları, göç, kentleşme, ülkemizde doğurganlık oranları ve bunları etkileyen faktörler, beslenme ve sağlık konularına yer verilmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Fatma CEBECİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Genel demografik kavramları öğrenir. | 2 | Nüfus yapısındaki değişimleri ve bunun sosyal ve ekonomik etkilerini tartışabilir. | 3 | Göç ve kentleşme konusunda bilgi sahibi olur. | 4 | Ana-çocuk sağlığı göstergelerini ve güncel değerlerini öğrenir. | 5 | Beslenme ve antropometrik göstergeleri ve güncel değerlerini öğrenir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Demografiye giriş, tanımlar, veri kaynakları, yöntemler, nüfus büyüklüğü, yapısı ve kompozisyonu, doğurganlık, doğurganlığı etkileyen faktörler, ölümlülük, göç, kentleşme ana-çocuk sağlığı, beslenme ve antropometrik göstergeler, nüfus, beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Demografiye giriş, kavramlar ve yöntemler
| | | 2 | Nüfus büyüklüğü, yoğunluğu ve dağılımı | | | 3 | Nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı
| | | 4 | Nüfusun medeni durum ve özürlülük yapısı
| | | 5 | Nüfusun öğrenim durumu
| | | 6 | Nüfusun ekonomik faaliyet bakımından durumu
| | | 7 | Nüfus artışı ve nüfus politikaları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Nüfus artışı ve nüfus politikaları | | | 10 | Doğurganlık ve doğurganlığı etkileyen faktörler
| | | 11 | Ölümlülük ve ölümleri etkileyen faktörler
| | | 12 | Evlenmeler ve boşanmalar
| | | 13 | Anne ve Çocuk sağlığı
| | | 14 | Göç ve Kentleşme
| | | 15 | Nüfus, beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, Türkiye’nin demografik dönüşümü
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Haupt A., Kane T. (2000), Population Handbook 4th Edition, Washington.
• HUIPS, 1999, 1998 Turkish Demographic and Health Survey, Ankara.
• Türkiye’nin Demografik Dönüşümü: 1968 2008; Prof. Dr. İsmet Koç ve ark.
• Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 2008
• Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 2003
• Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 1998 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|