Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ310 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler, yönetim ve örgüt kuramları ile yönetim süreçleri çerçevesinde eğitim sistemini ve okul yönetimini analiz edebileceklerdir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim sisteminin ve okulların temel özelliklerini açıklayabilme | 2 | Türk eğitim sistemindeki yönetsel ve örgütsel sorunları kavrayabilme | 3 | Türk Eğitim Sistemini yapısal olarak çözümleyebilme | 4 | Eğitim yönetimi alanındaki temel kavramları açıklayabilme | 5 | Yönetim yaklaşımlarını yorumlamada örgütlerde insan doğasına ilişkin bakış açılarını açıklayabilme | 6 | Klasik ve çağdaş yönetim kuramlarını örgütsel işleyiş açısından kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama
| | | 2 | Eğitim sisteminin yasal temelleri | | | 3 | Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı- Merkez örgütü | | | 4 | Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı- Taşra örgütü | | | 5 | Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri: Okul öncesi ve Temel Eğitim | | | 6 | Eğitim sisteminde öğretim kademeleri: Ortaöğretim- Yükseköğretim | | | 7 | Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar
| | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Eğitim ve yönetim alanıyla ilgili temel kavramlar. İnsan doğasına ilişkin sayıltılar | | | 10 | Yönetim kuramları ve süreçleri | | | 11 | Sosyal bir sistem olarak okul ve okul yönetimi
| | | 12 | Okul etkililiği ve değişim yönetimi
| | | 13 | Okullarda kültür ve iklim
| | | 14 | Türk Eğitim Sisteminde yaşanan örgütsel ve yönetsel sorunlar
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|