Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ306 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; alana özgü öğrenme-öğretme etkinliklerini, değerlendirme sürecini, öğrenme ortamlarını ve öğretim kaynaklarını tanımayı sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alan derslerinde kullanılan kitapları inceleyebilir. | 2 | Alan öğretim programlarını inceleyebilir | 3 | Mikroöğretim uygulamaları yapabilir. | 4 | Öğretmen yeterliklerini kavrayabilir. | 5 | Alan öğretim ortamlarını inceleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, yol haritasının verilmesi, çalışma gruplarının oluşturulması
| | | 2 | Anlamli ogrenme (Ausubel) ve onorgutleyiciler | | | 3 | Çoklu Zeka Tipleri ve bilgisayar öğretimine uygulamaları
| | | 4 | Coklu Zeka Teorisinin bilgisayar ogretimine entegre edilmesi
| | | 5 | Dewey ve Pragmatizm
| | | 6 | Vyogotsky ve YGA teorisi
| | | 7 | Öğrenmede Yapılandırmacı Yaklaşım felsefesi
| | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Öğrenmede Yapılandırmacı Yaklaşım felsefesi
| | | 10 | Aktif Öğrenme Stratejileri | | | 11 | Aktif Öğrenme Stratejileri (devam)
| | | 12 | Aktif Öğrenme Stratejileri (devam)
| | | 13 | Aktif Öğrenme Stratejilerinin bilgisayar ogretimine entegre edilmesi
| | | 14 | Aktif Öğrenme Stratejilerinin bilgisayar ogretimine entegre edilmesi (devam) | | | 15 | Proje çalışması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|