BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ304Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi Zorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temek amacı; çoklu medya kullanarak eğitim materyali ve ortamı tasarlamasını öğrenmek. Genel tasarım ilkelerini ve yöntemlerini öğrenmek.Çoklu ortam tasarımı ilke ve yöntemleriyle öğrenme ortamı tasarlayabilmeyi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çoklu ortam tasarım ilkelerini öğrenebilir.
2Motivasyon öğelerini çoklu ortama entegre edebilir.
3Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlayabilir.
4Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlayabilir
5Çoklu ortam tasarım modellerini açıklayabilir
6Eğitim yazılımını yada ortamını değerlendirecek ilkeleri tanımlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çoklu ortamda temel kavramlar, çoklu ortamın tanımı
2Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri
3Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri
4Çoklu ortam üretimi, çoklu ortam ürünleri, çoklu ortam ürünlerinin özellikleri
5Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller
6Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller
7Çoklu ortam tasarımı için kullanılan modellerin özellikleri, yapılacak tasarıma göre uygun modeli seçme
8Vize Sınavı
9Çoklu ortam tasarım ilkeleri, çoklu ortamda nesnelerin yerleştirilmesi
10Çoklu ortam ve motivasyon, motivasyon öğelerinin çoklu ortama entegre edilmesi
11Çoklu ortama müzik ,ses ,yazı,resim ,animasyon video simulasyon ve etkileşim ekleme, örnek bir çoklu ortam tasarımı yapma
12Çoklu ortamda oluşturulan ürünlerin değerlendirilmesi, örnek çoklu ortam tasarımlarının değerlendirilmesi, değerlendirme ilkeleri
13Çoklu ortamda geliştirilen ürünlerin paketlenmesi
14Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması
15Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav41040
Final Sınavı51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444445      
ÖÇ24444445      
ÖÇ34444445      
ÖÇ44444445      
ÖÇ54444445      
ÖÇ64444445      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek