|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ304 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temek amacı; çoklu medya kullanarak eğitim materyali ve ortamı tasarlamasını öğrenmek. Genel tasarım ilkelerini ve yöntemlerini öğrenmek.Çoklu ortam tasarımı ilke ve yöntemleriyle öğrenme ortamı tasarlayabilmeyi sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini öğrenebilir. | 2 | Motivasyon öğelerini çoklu ortama entegre edebilir. | 3 | Çoklu ortam tasarım ilkelerini kullanarak eğitim ortamı yada materyali hazırlayabilir. | 4 | Çoklu ortam ilkelerini kullanarak eğitim yazılımı tasarlayabilir | 5 | Çoklu ortam tasarım modellerini açıklayabilir | 6 | Eğitim yazılımını yada ortamını değerlendirecek ilkeleri tanımlayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çoklu ortamda temel kavramlar, çoklu ortamın tanımı
| | | 2 | Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri
| | | 3 | Analog ortamlardan sayısal ortamlar dönüşüm, dönüşüm ilkeleri
| | | 4 | Çoklu ortam üretimi, çoklu ortam ürünleri, çoklu ortam ürünlerinin özellikleri
| | | 5 | Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller
| | | 6 | Çoklu ortam modelleme, çoklu ortam tasarımında kullanılan modeller
| | | 7 | Çoklu ortam tasarımı için kullanılan modellerin özellikleri, yapılacak tasarıma göre uygun modeli seçme | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Çoklu ortam tasarım ilkeleri, çoklu ortamda nesnelerin yerleştirilmesi
| | | 10 | Çoklu ortam ve motivasyon, motivasyon öğelerinin çoklu ortama entegre edilmesi
| | | 11 | Çoklu ortama müzik ,ses ,yazı,resim ,animasyon video simulasyon ve etkileşim ekleme, örnek bir çoklu ortam tasarımı yapma
| | | 12 | Çoklu ortamda oluşturulan ürünlerin değerlendirilmesi, örnek çoklu ortam tasarımlarının değerlendirilmesi, değerlendirme ilkeleri
| | | 13 | Çoklu ortamda geliştirilen ürünlerin paketlenmesi
| | | 14 | Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması | | | 15 | Dersin genel değerlendirilmesinin yapılması, öğrenci ödevlerinin sunulması | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 | Final Sınavı | 5 | 10 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|