|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ303 | Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına özel eğitimle ilgili temel kavramları kavratmak, özel eğitime muhtaç çocukların özellikleri hakkında bilgi verip bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerileri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Özel eğitimin önemini anlayabilme ve temel ilkelerini bilme. | 2 | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencileri tanıma. | 3 | Farklı türdeki yetersizlikleri tanıyabilme ve bunlara yönelik eğitim öğretim programları geliştirebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Özel eğitimin temelleri. | | | 2 | Özel eğitimin temelleri. | | | 3 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne babalar, aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | | 4 | Yasa yönetmelikler,gönderme süreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne babalar, aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | | | 5 | Zihinsel yetersizlik. | | | 6 | İşitme yetersizliği | | | 7 | Görme yetersizliği. | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Erken çocukluk özel eğitimi. | | | 10 | Öğrenme güçlükleri. | | | 11 | Duygusal ve davranışsal bozukluklar. | | | 12 | Otizm spektrum bozukluğu. | | | 13 | İletişim bozukluklar. | | | 14 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. | | | 15 | Fiziksel yetersizlikler. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 | Final Sınavı | 5 | 10 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|