BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ311Özel Öğretim Yöntemleri IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisinin, alanın başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarının, alan öğretiminin genel amaçlarının, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerle ilgili öğretim programının özelliklerinin(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.), ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini açıklayabilme.
2Bilişim Teknolojileri öğretmenliği yeterliliklerini hatırlayabilme.
3Bilgisayar destekli öğretim ve sanal gerçeklik uygulamalarının kullanım alanlarını açıklayabilme..
4Çevrimiçi probleme dayalı öğrenme (PDÖ) uygulaması örneği tasarlayabilme.
5Internet destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması örneği tasarlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. lgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi.
3Alan öğretiminin ve özel öğretim derslerinin amaçları.
4Bilişim Teknolojileri öğretmenliği yeterlilikleri.
5Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin meslek hayatında yaşadıkları sorunlar.
6Alanda kullanılan genel öğretim yöntemleri.
7Programlı öğretim nedir, tarihçesi, uygulama basamakları ve örnekler.
8Vize Sınavı
9Bilgisayar destekli öğretim ve sanal gerçeklik uygulamaları.
10Internet ve bilgi toplulukları nedir, özellikleri ve olumlu yönleri.
11Internet destekli örnek olay yöntemi uygulaması.
12Internet destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması.
13Çevrimiçi probleme dayalı öğrenme (PDÖ) uygulaması.
14Ağaraştırması (Webquest) ve Bilgisayar laboratuarlarının güvenlik ve bakımı.
15Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444445      
ÖÇ24444445      
ÖÇ34444445      
ÖÇ44444445      
ÖÇ54444445      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek