Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ311 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisinin, alanın başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarının, alan öğretiminin genel amaçlarının, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerle ilgili öğretim programının özelliklerinin(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.), ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini açıklayabilme. | 2 | Bilişim Teknolojileri öğretmenliği yeterliliklerini hatırlayabilme. | 3 | Bilgisayar destekli öğretim ve sanal gerçeklik uygulamalarının kullanım alanlarını açıklayabilme.. | 4 | Çevrimiçi probleme dayalı öğrenme (PDÖ) uygulaması örneği tasarlayabilme. | 5 | Internet destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması örneği tasarlayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. lgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi. | | | 3 | Alan öğretiminin ve özel öğretim derslerinin amaçları. | | | 4 | Bilişim Teknolojileri öğretmenliği yeterlilikleri. | | | 5 | Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin meslek hayatında yaşadıkları sorunlar. | | | 6 | Alanda kullanılan genel öğretim yöntemleri. | | | 7 | Programlı öğretim nedir, tarihçesi, uygulama basamakları ve örnekler. | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Bilgisayar destekli öğretim ve sanal gerçeklik uygulamaları. | | | 10 | Internet ve bilgi toplulukları nedir, özellikleri ve olumlu yönleri. | | | 11 | Internet destekli örnek olay yöntemi uygulaması. | | | 12 | Internet destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması. | | | 13 | Çevrimiçi probleme dayalı öğrenme (PDÖ) uygulaması. | | | 14 | Ağaraştırması (Webquest) ve Bilgisayar laboratuarlarının güvenlik ve bakımı. | | | 15 | Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı | 6 | 10 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|