Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ309 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; öğrencilerin, yönetimle ilgili temel kuram ve yaklaşımlar ile yönetim süreçleri çerçevesinde etkili sınıf yönetiminin unsurlarını kavrayabilmesdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımları açıklayabilme | 2 | Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanmasını analiz edebilme | 3 | Sosyal bir sistem olarak sınıf ve öğrenme iklimini yorumlayabilme | 4 | İletişim ve grup etkileşiminin sınıf yönetimindeki işlevlerini analiz edebilme | 5 | Okulun ve sınıfın fiziksel düzenini kavrayabilme | 6 | Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimini kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
| | | 2 | Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımlar
| | | 3 | Öğrenme ortamlarının fiziksel düzeni
| | | 4 | Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması
| | | 5 | Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi
| | | 6 | Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimi
| | | 7 | Sınıfta iletişim ve grup etkileşimi süreci | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Sınıf yönetiminde öğrencilerin motivasyonu | | | 10 | Sınıfta bir lider olarak öğretmen | | | 11 | Sınıfta öğrenme zamanının yönetimi
| | | 12 | Sınıfta disiplin ve öğrenci davranışının yönetimi | | | 13 | Sınıfta sorunlu ve özel öğrencilerin yönetimi | | | 14 | Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|