BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ309Sınıf YönetimiZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; öğrencilerin, yönetimle ilgili temel kuram ve yaklaşımlar ile yönetim süreçleri çerçevesinde etkili sınıf yönetiminin unsurlarını kavrayabilmesdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımları açıklayabilme
2Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanmasını analiz edebilme
3Sosyal bir sistem olarak sınıf ve öğrenme iklimini yorumlayabilme
4İletişim ve grup etkileşiminin sınıf yönetimindeki işlevlerini analiz edebilme
5Okulun ve sınıfın fiziksel düzenini kavrayabilme
6Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımlar
3Öğrenme ortamlarının fiziksel düzeni
4Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması
5Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi
6Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimi
7Sınıfta iletişim ve grup etkileşimi süreci
8Vize Sınavı
9Sınıf yönetiminde öğrencilerin motivasyonu
10Sınıfta bir lider olarak öğretmen
11Sınıfta öğrenme zamanının yönetimi
12Sınıfta disiplin ve öğrenci davranışının yönetimi
13Sınıfta sorunlu ve özel öğrencilerin yönetimi
14Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi
15Genel değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav41040
Final Sınavı51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13333334      
ÖÇ23333334      
ÖÇ33333334      
ÖÇ43333334      
ÖÇ53333334      
ÖÇ63333333      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek