Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ307 | Bilim Tarihi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; bilimin ve bilim tarihinin önemini kavramakBilim dalları ve tarih boyunca yapılan bilimsel çalışmaların çeşitli yönleriyle incelemek. Bilimin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim tarihini tanımlar, bilim tarihinin önemini fark edebilir. | 2 | Bilimsel buluşların, icatların farkına varabilir | 3 | Eski uygarlıklardaki bilimsel gelişmeleri açıklayabilir. Eski uygarlıklardaki bilimsel gelişmelerin etkilerini açıklayabilir. | 4 | Bilgisayarların gelişim sürecini ve etkilerini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi. yonya-Helen, slam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesans'tan bu yana "batıda" Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler
| | | 2 | Bilim tarihinin tanımı ve önemi, tarih nedir? Bilim tarihi nedir? Bilim tarihçisi kimdir?
| | | 3 | Bilimin ilk zamanları, Mezopotamyada bilim
| | | 4 | Eski Hindistan'da bilim | | | 5 |
Eski Çin'de bilim | | | 6 | Eski Yunanlılarda bilim | | | 7 | Eski Mısır'da bilim | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Eski Roma'da bilim
| | | 10 | Ortaçağ Avrupasında Bilim | | | 11 | İslam Dünyasında ve Osmanlılarda bilim
| | | 12 | Rönesans döneminde bilim
| | | 13 | Aydınlanma çağı ve 20 yy da bilim | | | 14 | Cumhuriyet döneminde Türkiye'de bilim | | | 15 | Bilgisayarın gelişim süreci ve toplum üzerindeki etkileri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|