Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ305 | Uzaktan Eğitim | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı; öğretmen adayının Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmesi, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri bilmesi, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakında bilgi edinmesi, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenmesi ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uzaktan eğitimin tarihçesi ve Dünya ve Türkiye’deki gelişimini açıklayabilme | 2 | Uzaktan eğitimdeki ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarını tanımlayabilme | 3 | Farklı uzaktan öğrenme modelleri arasındaki farkı açıklayabilme | 4 | Uzaktan eğitimin kullanıldığı öğretim ortamlarını ve altyapı gereksinimlerini tanımlayabilme | 5 | Uzaktan eğitimde karşılaşılan temel sorunları açıklayabilme | 6 | Uzaktan öğretimde kullanılan materyalleri öğrenen özelliklerine uygun olarak tasarlayabilme ve hazırlayabilme | 7 | İlk, orta ve yükseköğretimde UE uygulamalarını yürütebilme ve değerlendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Uzaktan eğitim nedir? Temel kavramlar, felsefi temelleri ve önemi | | | 3 | Uzaktan Eğitim Ortamları: Yapı ve İşleyişi | | | 4 | İlk, orta ve yükseköğretimde uzaktan eğitimi kullanım amaçları | | | 5 | Uzaktan eğitim sistemlerini planlama | | | 6 | Uzaktan eğitim sistemleri için öğretim tasarımı | | | 7 | Uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme yöntemleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | E-öğrenme: Eğitim ve Öğretimdeki uygulamalar | | | 10 | Web destekli/temelli uzaktan eğitim uygulamaları | | | 11 | Çevrimiçi (online) öğrenme ve uygulamaları | | | 12 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan bazı uzaktan eğitim platformları. | | | 13 | Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar | | | 14 | Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar | | | 15 | Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı | 6 | 10 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|