BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ305Uzaktan EğitimZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; öğretmen adayının Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmesi, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri bilmesi, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakında bilgi edinmesi, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenmesi ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Uzaktan eğitimin tarihçesi ve Dünya ve Türkiye’deki gelişimini açıklayabilme
2Uzaktan eğitimdeki ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarını tanımlayabilme
3Farklı uzaktan öğrenme modelleri arasındaki farkı açıklayabilme
4Uzaktan eğitimin kullanıldığı öğretim ortamlarını ve altyapı gereksinimlerini tanımlayabilme
5Uzaktan eğitimde karşılaşılan temel sorunları açıklayabilme
6Uzaktan öğretimde kullanılan materyalleri öğrenen özelliklerine uygun olarak tasarlayabilme ve hazırlayabilme
7İlk, orta ve yükseköğretimde UE uygulamalarını yürütebilme ve değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Uzaktan eğitim nedir? Temel kavramlar, felsefi temelleri ve önemi
3Uzaktan Eğitim Ortamları: Yapı ve İşleyişi
4İlk, orta ve yükseköğretimde uzaktan eğitimi kullanım amaçları
5Uzaktan eğitim sistemlerini planlama
6Uzaktan eğitim sistemleri için öğretim tasarımı
7Uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme yöntemleri
8Vize Sınavı
9E-öğrenme: Eğitim ve Öğretimdeki uygulamalar
10Web destekli/temelli uzaktan eğitim uygulamaları
11Çevrimiçi (online) öğrenme ve uygulamaları
12Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan bazı uzaktan eğitim platformları.
13Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar
14Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar
15Uzaktan eğitim teknolojileri ve uygulamalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444444      
ÖÇ24444444      
ÖÇ34444444      
ÖÇ44444444      
ÖÇ54444444      
ÖÇ64444444      
ÖÇ74444444      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek