|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ210 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi bilgisi. | 2 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme | 3 | Test türlerini tanıyabilme | 4 | Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarından elde edilen ölçme sonuçlarını yorumlayabilme. | 5 | Test türlerine ve soru yazma ilkelerine uygun soru yazabilme. | 6 | Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme. | 7 | Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarını uygulayabilme | 8 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış. | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi. | | | 3 | Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri. | | | 4 | Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri. | | | 5 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik | | | 6 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık | | | 7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler. | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler. | | | 10 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme. | | | 11 | Test türleri ve test geliştirme aşamaları. | | | 12 | Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma. | | | 13 | Değerlendirme ve not verme. | | | 14 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi. | | | 15 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 | Final Sınavı | 6 | 10 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|