BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ210Ölçme ve DeğerlendirmeZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarını yorumlayabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi bilgisi.
2Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme
3Test türlerini tanıyabilme
4Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarından elde edilen ölçme sonuçlarını yorumlayabilme.
5Test türlerine ve soru yazma ilkelerine uygun soru yazabilme.
6Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme.
7Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarını uygulayabilme
8Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış.
2Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi.
3Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri.
4Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri.
5Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
6Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
7Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler.
8Vize Sınavı
9Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler.
10Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme.
11Test türleri ve test geliştirme aşamaları.
12Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma.
13Değerlendirme ve not verme.
14Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi.
15Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13333333      
ÖÇ23333334      
ÖÇ33333333      
ÖÇ43333334      
ÖÇ53333334      
ÖÇ63333334      
ÖÇ73333334      
ÖÇ83333334      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek