|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ206 | Öğretim Tasarımı | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin kuram, araştırma ve uygulama boyutları olan öğretim tasarımının amaçları, dayandığı temel kavramlar, alanın evrimi, kuramsal temelleri, başlıca öğretim tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, tasarımlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmaları ve mikro düzeyde bir öğretim tasarımı deneyimi edinmeleri amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğretim tasarımı, program geliştirme ve materyal geliştirme kavramlarını karşılaştırabilme. | 2 | Öğretim tasarımının aşamalarını ve işlemlerini açıklayabilme. | 3 | İhtiyaç analizi yöntem ve tekniklerinin özelliklerini hatırlayabilme. | 4 | Öğretim tasarımı modellerine örnek verebilme. | 5 | Program öğelerini (hedef, içerik, öğrenme-öğretme yaşantıları, değerlendirme) açıklayabilme. | 6 | Bir öğretim tasarımı modeli seçerek, mikro düzeyde bir öğretim tasarımı çalışmasını tamamlama. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt - organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin temelleri, Eğitim Felsefeleri, Öğretim tasarımı, öğretim tasarımcısının rolü. ÖT projesinin tanıtımı (Program Geliştirme Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı, Konu Alanı Uzmanı rollerinin görevleri) | | | 3 | İhtiyaç Analizi Yaklaşımları | | | 4 | Öğrenme ortamında öğrenenin özellikleri | | | 5 | Öğretim hedefleri ve görev analizi | | | 6 | Öğretim Tasarımı Modelleri | | | 7 | Öğretim Tasarımı Modelleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | İçerik ve Öğretme-Öğrenme Yaşantıları | | | 10 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin tartışılması | | | 11 | Ara sunumlar: Takımların Bilgi ve Görüş Paylaşımı İhtiyaç Analizi, Hedefler, İçerik, Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri. | | | 12 | Sınama Durumları, Ölçme-değerlendirmenin amaçları | | | 13 | Materyal Geliştirme | | | 14 | Programın denenmesi (pilot uygulama) ve değerlendirmesi | | | 15 | Proje sunumları | | | 16 | Final SInavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 | Final Sınavı | 6 | 10 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|