BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ206Öğretim TasarımıZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilerin kuram, araştırma ve uygulama boyutları olan öğretim tasarımının amaçları, dayandığı temel kavramlar, alanın evrimi, kuramsal temelleri, başlıca öğretim tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, tasarımlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmaları ve mikro düzeyde bir öğretim tasarımı deneyimi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim tasarımı, program geliştirme ve materyal geliştirme kavramlarını karşılaştırabilme.
2Öğretim tasarımının aşamalarını ve işlemlerini açıklayabilme.
3İhtiyaç analizi yöntem ve tekniklerinin özelliklerini hatırlayabilme.
4Öğretim tasarımı modellerine örnek verebilme.
5Program öğelerini (hedef, içerik, öğrenme-öğretme yaşantıları, değerlendirme) açıklayabilme.
6Bir öğretim tasarımı modeli seçerek, mikro düzeyde bir öğretim tasarımı çalışmasını tamamlama.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt - organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin temelleri, Eğitim Felsefeleri, Öğretim tasarımı, öğretim tasarımcısının rolü. ÖT projesinin tanıtımı (Program Geliştirme Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı, Konu Alanı Uzmanı rollerinin görevleri)
3İhtiyaç Analizi Yaklaşımları
4Öğrenme ortamında öğrenenin özellikleri
5Öğretim hedefleri ve görev analizi
6Öğretim Tasarımı Modelleri
7Öğretim Tasarımı Modelleri
8Vize Sınavı
9İçerik ve Öğretme-Öğrenme Yaşantıları
10Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin tartışılması
11Ara sunumlar: Takımların Bilgi ve Görüş Paylaşımı İhtiyaç Analizi, Hedefler, İçerik, Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri.
12Sınama Durumları, Ölçme-değerlendirmenin amaçları
13Materyal Geliştirme
14Programın denenmesi (pilot uygulama) ve değerlendirmesi
15Proje sunumları
16Final SInavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15544445      
ÖÇ24444445      
ÖÇ34554455      
ÖÇ44455445      
ÖÇ54445445      
ÖÇ64444545      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek