BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ204Eğitimde Grafik ve CanlandırmaZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; grafik tasarım programlarını eğitimde kullanmak. Adobe photoshop, Adobe Fireworks, Paint, Freehand, Adobe Flash programlarını kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Flash ile animasyon oluşturma mantığını açıklayabilir.
2Çoklu ortam kullanarak eğitim içeriği hazırlayabilir.
3Flash programını kullanarak etkileşimli eğitim materyalleri hazırlayabilir.
4Photoshopta ta grafik tasarlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik letişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel şaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde grafik ve animasyon kullanımının anlatılması, grafik ve animasyon hazırlamada kullanılan programlar, grafik ve animasyonlara eğitsel öğelerin eklenmesi.
2Flash programının temelleri, flash programının menülerinin anlatılması, flashta çalışma sayfasının tanıtılması ve kullanılması.
3Frame, keyframe, timeline,layer kavramlarının gösterilmesi, timeline özelliklerinin anlatılması.
4Flash programında animasyon yapma, motion tween, shape tween özelliklerinin gösterilmesi, detaylı animasyon özelliklerinin gösterilmesi.
5Movie clip,grafik ve buton nesnelerinin özelliklerinin gösterilmesi, movie clip, grafik ve buton nesnelerini oluşturma, movie clip, grafik ve buton nesnelerini bir arada kullanma.
6Maskeleme özelliği ve rehber hareket katmanı ekleme, layer özelliklerini öğrenme
7Animasyonların eğitimdeki yeri, eğitsel animasyon oluşturma, eğitsel animasyon oluşturma prensipleri
8Vize Sınavı
9Flashta eğitsel web sitesi oluşturma, oluşturulan web sitesinin yayınlanması
10Fireworks programının temelleri, fireworks te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma
11Fireworks de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi
12Photoshop programının temelleri, Photoshop te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma
13Photoshop de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi
14Grafik ve animasyonlar kullanarak eğitsel materyal oluşturma
15Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14454445      
ÖÇ24455455      
ÖÇ34455555      
ÖÇ44455555      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek