|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ204 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; grafik tasarım programlarını eğitimde kullanmak. Adobe photoshop, Adobe Fireworks, Paint, Freehand, Adobe Flash programlarını kullanma becerilerini geliştirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Flash ile animasyon oluşturma mantığını açıklayabilir. | 2 | Çoklu ortam kullanarak eğitim içeriği hazırlayabilir. | 3 | Flash programını kullanarak etkileşimli eğitim materyalleri hazırlayabilir. | 4 | Photoshopta ta grafik tasarlayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik letişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel şaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimde grafik ve animasyon kullanımının anlatılması, grafik ve animasyon hazırlamada kullanılan programlar, grafik ve animasyonlara eğitsel öğelerin eklenmesi.
| | | 2 | Flash programının temelleri, flash programının menülerinin anlatılması, flashta çalışma sayfasının tanıtılması ve kullanılması. | | | 3 | Frame, keyframe, timeline,layer kavramlarının gösterilmesi, timeline özelliklerinin anlatılması. | | | 4 | Flash programında animasyon yapma, motion tween, shape tween özelliklerinin gösterilmesi, detaylı animasyon özelliklerinin gösterilmesi.
| | | 5 | Movie clip,grafik ve buton nesnelerinin özelliklerinin gösterilmesi, movie clip, grafik ve buton nesnelerini oluşturma, movie clip, grafik ve buton nesnelerini bir arada kullanma.
| | | 6 | Maskeleme özelliği ve rehber hareket katmanı ekleme, layer özelliklerini öğrenme
| | | 7 | Animasyonların eğitimdeki yeri, eğitsel animasyon oluşturma, eğitsel animasyon oluşturma prensipleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Flashta eğitsel web sitesi oluşturma, oluşturulan web sitesinin yayınlanması | | | 10 | Fireworks programının temelleri, fireworks te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma | | | 11 | Fireworks de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi | | | 12 | Photoshop programının temelleri, Photoshop te çalışma alanı ve özellikleri, menüleri kullanma | | | 13 | Photoshop de grafik oluşturma, oluşturulan grafiğin, renk şekil ve layer özelliklerinin düzenlenmesi | | | 14 | Grafik ve animasyonlar kullanarak eğitsel materyal oluşturma | | | 15 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 | Final Sınavı | 6 | 10 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|