BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ209Öğretim İlke ve YöntemleriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; eğitim programını kavrayabilen ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, öğretim araç ve gereçlerinin ve öğretim hizmetinin niteliğini arttıran değişkenlerin öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevlerini kavrayabilen ve öğrenme-öğretme süreçlerini değerlendirebilen; öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilen bireyler yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmenlik mesleğinin kuramsal dayanaklarını kavrayabilme.
2Öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme.
3Öğretim etkinliklerini planlamanın yararlarını sıralayabilme.
4Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
5Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
6Eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilme.
7Öğrenme-öğretme ilkelerini kavrayabilme.
8Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2Temel Kavramlar: Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3Temel Kavramlar: Eğitim Programı
4Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci
5Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6Öğretim Sürecinin Aşamaları
7Öğretim Kuram ve Modelleri
8Vize Sınavı
9Öğretim Stratejileri ve Yöntemleri
10Öğretim Teknikleri
11Öğretim Kuram ve Modelleri
12Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
13Öğretimin Araç, Gereç ve Materyallerle Desteklenmesi
14Öğretimi Planlama
15Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri, Öğretmenin Rol ve Sorumlulukları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav61060
Final Sınavı61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13333344      
ÖÇ23333344      
ÖÇ33333445      
ÖÇ43333445      
ÖÇ53433445      
ÖÇ63434445      
ÖÇ73334445      
ÖÇ83334345      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek