Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ209 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; eğitim programını kavrayabilen ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, öğretim araç ve gereçlerinin ve öğretim hizmetinin niteliğini arttıran değişkenlerin öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevlerini kavrayabilen ve öğrenme-öğretme süreçlerini değerlendirebilen; öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilen bireyler yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmenlik mesleğinin kuramsal dayanaklarını kavrayabilme. | 2 | Öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme. | 3 | Öğretim etkinliklerini planlamanın yararlarını sıralayabilme. | 4 | Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme. | 5 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme. | 6 | Eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilme. | 7 | Öğrenme-öğretme ilkelerini kavrayabilme. | 8 | Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | | | 2 | Temel Kavramlar: Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | | | 3 | Temel Kavramlar: Eğitim Programı | | | 4 | Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci | | | 5 | Öğrenme-Öğretme İlkeleri | | | 6 | Öğretim Sürecinin Aşamaları | | | 7 | Öğretim Kuram ve Modelleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Öğretim Stratejileri ve Yöntemleri | | | 10 | Öğretim Teknikleri | | | 11 | Öğretim Kuram ve Modelleri | | | 12 | Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler | | | 13 | Öğretimin Araç, Gereç ve Materyallerle Desteklenmesi | | | 14 | Öğretimi Planlama | | | 15 | Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri, Öğretmenin Rol ve Sorumlulukları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı | 6 | 10 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|