|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ203 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamalarının yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğretim materyali seçimini etkileyen unsurları tanımlayabilme, değerlendirebilme | 2 | Görsel tasarımda dikkat edilmesi gerekenleri açıklayabilme. | 3 | Görsel tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlayıp oluşturalabilme | 4 | Etkili materyal sunumu geliştirebilme | 5 | Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının nedenlerini açıklayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel- işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Temel kavramlar ve tarihsel süreç - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları - “Neden eğitimde teknoloji?” sorusunun tartışılması. | | | 3 | Öğretim materyali kavramı. Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi tarihi. Öğretim araç ve materyallerinin tarihi. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmen niteliklerinin ve BÖTE mezunlarının rollerinin tartışılması | | | 4 | “Öğretim materyalleri portföyüm” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin, bireysel olarak hazırlayacakları ürün dosyalarında aşağıdaki materyaller istenecektir. Öğrenci dönem boyunca çalışmaları konusunda öğretim elemanına danışarak dosyasını tamamlayacaktır. a. Poster hazırlama b. Power Point sunusu hazırlama (en az 15 slayt) c. Video hazırlama (en az 20 dk.lık) | | | 5 | Öğretim Araçlarına Giriş: Yazı tahtası, akıllı tahta, tepegöz, opak projektör (episkop), slayt makinesi, elmo, radyo-teyp, televizyon, video, | | | 6 | Bilgisayar, VCD, DVD, datashow ve projeksiyon makinesi, tarayıcı, mobil öğrenme araçları, cep telefonu, dijital kamera, dijital fotoğraf makinesi, Web kamerası, dijital ses kayıt cihazı | | | 7 | Analiz ve İçerik Tasarımı (öğrenci analizi, teknoloji analizi, görev ve içerik analizi, kazanımların belirlenmesi) - ASSURE modeli | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Öğretim materyali tasarım ilkeleri, - Temel tasarım ilkeleri (YALIN, İTE SF. 107) - Gezinti yapısı (doğrusal, hiyerarşik, doğrusal olmayan, karma) - Gezinme araçları - Arayüz tasarımı - Çokluortam içerik çeşitleri | | | 10 | Öğretim materyallerinin türleri, kullanım amaçları. Yazılı materyaller (Ders kitapları, ansiklopediler, el kitapçıkları, çalışma yaprakları) Resim ve grafikler (Resim setleri, grafikler ve şemalar, haritalar (bilgi, kavram, zihin) bulmacalar, albümler) Tepegöz asetatları, gerçek kişi, nesneler ve modeller (Hayatın kendisi, kukla, deneyler, yap-bozlar, kesme-katlama-yapıştırma materyalleri). Ses kasetleri, televizyon programları ve video kasetler | | | 11 | Eğitsel yazılım geliştirme araçları | | | 12 | Bilgisayar yazılımları, uzaktan öğrenme araçları (videokonferans, e-televizyon..) e-portfolyo, webfolio | | | 13 | Sanal öğrenme ortamları (sanal okul, sanal sınıf), öğrenme yönetim sistemleri, web tabanlı öğretim ortamlarında olması gereken özellikler, etkili eğitsel siteler ve örnekleri. Blog, vlog ve wikilerin eğitimde kullanımı. | | | 14 | “Öğretim materyalleri portföyüm” çalışmalarının sınıfta sunumu. | | | 15 | Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 5 | 10 | 50 | Final Sınavı | 10 | 10 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|