BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ203Eğitimde Materyal Tasarımı ve KullanımıZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının önemi ve nedenleri, öğretim materyali seçimi, görsel tasarım ilkeleri, öğretimde kullanılan görsel, görsel-işitsel araçlar, eğitimde bilgisayar, İnternet ve iletişim teknolojileri ile uzaktan eğitim uygulamalarının yeri ve önemi konusunda temel bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim materyali seçimini etkileyen unsurları tanımlayabilme, değerlendirebilme
2Görsel tasarımda dikkat edilmesi gerekenleri açıklayabilme.
3Görsel tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlayıp oluşturalabilme
4Etkili materyal sunumu geliştirebilme
5Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının nedenlerini açıklayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel- işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Temel kavramlar ve tarihsel süreç - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları - “Neden eğitimde teknoloji?” sorusunun tartışılması.
3Öğretim materyali kavramı. Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi tarihi. Öğretim araç ve materyallerinin tarihi. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmen niteliklerinin ve BÖTE mezunlarının rollerinin tartışılması
4“Öğretim materyalleri portföyüm” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin, bireysel olarak hazırlayacakları ürün dosyalarında aşağıdaki materyaller istenecektir. Öğrenci dönem boyunca çalışmaları konusunda öğretim elemanına danışarak dosyasını tamamlayacaktır. a. Poster hazırlama b. Power Point sunusu hazırlama (en az 15 slayt) c. Video hazırlama (en az 20 dk.lık)
5Öğretim Araçlarına Giriş: Yazı tahtası, akıllı tahta, tepegöz, opak projektör (episkop), slayt makinesi, elmo, radyo-teyp, televizyon, video,
6Bilgisayar, VCD, DVD, datashow ve projeksiyon makinesi, tarayıcı, mobil öğrenme araçları, cep telefonu, dijital kamera, dijital fotoğraf makinesi, Web kamerası, dijital ses kayıt cihazı
7Analiz ve İçerik Tasarımı (öğrenci analizi, teknoloji analizi, görev ve içerik analizi, kazanımların belirlenmesi) - ASSURE modeli
8Vize Sınavı
9Öğretim materyali tasarım ilkeleri, - Temel tasarım ilkeleri (YALIN, İTE SF. 107) - Gezinti yapısı (doğrusal, hiyerarşik, doğrusal olmayan, karma) - Gezinme araçları - Arayüz tasarımı - Çokluortam içerik çeşitleri
10Öğretim materyallerinin türleri, kullanım amaçları. Yazılı materyaller (Ders kitapları, ansiklopediler, el kitapçıkları, çalışma yaprakları) Resim ve grafikler (Resim setleri, grafikler ve şemalar, haritalar (bilgi, kavram, zihin) bulmacalar, albümler) Tepegöz asetatları, gerçek kişi, nesneler ve modeller (Hayatın kendisi, kukla, deneyler, yap-bozlar, kesme-katlama-yapıştırma materyalleri). Ses kasetleri, televizyon programları ve video kasetler
11Eğitsel yazılım geliştirme araçları
12Bilgisayar yazılımları, uzaktan öğrenme araçları (videokonferans, e-televizyon..) e-portfolyo, webfolio
13Sanal öğrenme ortamları (sanal okul, sanal sınıf), öğrenme yönetim sistemleri, web tabanlı öğretim ortamlarında olması gereken özellikler, etkili eğitsel siteler ve örnekleri. Blog, vlog ve wikilerin eğitimde kullanımı.
14“Öğretim materyalleri portföyüm” çalışmalarının sınıfta sunumu.
15Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav51050
Final Sınavı1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444444      
ÖÇ24445454      
ÖÇ34445554      
ÖÇ44445544      
ÖÇ54445444      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek