BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ112Eğitim PsikolojisiZorunlu127
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramları, ilke ve kuramları açıklayabilmesi; günlük yaşamda ve eğitim-öğretim sürecinde gelişim ve öğrenme kavram-kuramlarını analiz edebilmesi beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Kadir KAPLAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme ile öğrenme psikolojisi kavramları hakkında bilgi sahibi olabilir.
2Öğrenme teorileri ile ilgili kavramları öğrenebilir
3Motivasyon ve motivasyona dair teorileri öğrenebilir
4Öğrenmenin doğasını anlayabilir
5Öğrenme ile ilgili biyolojik temelleri öğrenebilir
6Öğrenme ile ilgili etkenleri öğrenebilir
7Öğrenmenin davranışsal yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olabilir.
8Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişki, eğitim psikolojisinin tanımı ile işlevsel özellikleri, öğrenme ile gelişime ait temel kavramlar, bireylerin gelişim özellikleri (özellik olarak bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim) , öğrenmeyi etkileyen unsurlar, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen unsurlar (motivasyon, bireysel ve grup dinamiği ile bu unsurların sınıf içi öğretim sürecine katkısı)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar, gelişim psikolojisi alanları
2Gelişim ilkeleri
3Gelişimi etkileyen faktörler
4Gelişim kuramları
5Gelişim alan ve dönemleri
6Gelişim alan ve dönemleri
7Öğrenmenin temel kavramları
8Ara sınav
9Öğrenme kuramları
10Öğrenme kuramları
11Öğrenme kuramları
12Öğrenmeyi etkileyen unsurlar
13Öğrenmeyi etkileyen unsurlar
14Gelişim kuramları
15Gelişim Kuramları
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Senemoğlu. N. (2000). Gelişim-öğrenme-öğretim. Pegem Akademi. Ulusoy, A. (2016). Eğitim psikolojisi, Anı Yayıncılık. Kaya, A. (2017). Eğitim psikolojisi, Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı144
Derse Katılım8432
Bireysel Çalışma8432
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Okuma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)209
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ11111111111111
ÖÇ21112111111111
ÖÇ31111111111111
ÖÇ41111111111111
ÖÇ51111111111211
ÖÇ61111111111111
ÖÇ71111111111111
ÖÇ81112111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek