|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ106 | Türkçe II: Sözlü Anlatım | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmeni adaylarının, bütün bilişsel etkinliklerin temelini oluşturan anadil becerisini geliştirmelerini ve bunu sözlü olarak doğru ve etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Asist. Prof. Dr. Turgay KABAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özelliklerini kavrayabilme. | 2 | Doğal dili ve beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme | 3 | İyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavrayabilme. | 4 | İyi bir konuşmanın temel ilkelerini uygulayabilme. | 5 | Hazırlıklı konuşmanın aşamalarını kavrayabilme. | 6 | Değişik konularda hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar yapabilme. | 7 | Temel konuşma türlerininin özelliklerini kavrayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sözlü iletişimin temel özellikleri, iletişim teorisi | | | 2 | Konuşma becerisinin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, iyi bir konuşmacının temel özellikleri | | | 3 | Konuşma esnasında sakınılacak hususlar, konuşmayı etkileyen faktörler. | | | 4 | Türkçenin doğru telaffuzunda önemli hususlar | | | 5 | Konuşma türleri (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, biriyle görüşme yapma…), münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans | | | 6 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | | | 7 | Hazırlıklı konuşma ve hazırlıklı konuşmanın aşamaları: Konunun seçimi ve sınırlandırılması, amaç, bakış açısı ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma, metnin sunuluşu | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Hazırlıksız konuşma | | | 10 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | | | 11 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışları | | | 12 | Konuşmalardaki mantık hataları | | | 13 | Doğru vurgu; şiir okuma teknikleri | | | 14 | Sözlü anlatım uygulamaları | | | 15 | Sözlü anlatım uygulamaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | KİTABIN ADI : SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM BİLGİLERİ
YAZARLAR
Doç. Dr. Özer ŞENÖDEYİCİ
Okt. Can ŞEN
Arş. Gör. H. Sercan KOŞİK
Sultan ŞENÖDEYİCİ
KESİT YAYINCILIK 2015
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 | Final Sınavı | 4 | 10 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|