Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BTÖ102 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri II | Zorunlu | 1 | 2 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
elektronik tablolama programının ve bir veri tabanı programının kullanımını öğrenciliğinde ve mesleğinde etkili olarak kullanmayı öğretmek. Ayrıca E-posta kullanma, adres defteri düzenleme, bir grup kurma ve yönetme, Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi gibi konularda temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Asist. Prof. Dr. Abdullatif KABAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Veri tabanı programlarıyla ileri düzey uygulamalar yapabilir. | 2 | HTML kodları kullanarak basit bir web sayfası yapabilir. | 3 | Web sayfası hazırlarken hazır temaları kullanabilir. | 4 | Web tasarım programının öğeleri ve menülerini açıklayabilir. | 5 | Web tasarım programlarıyla basit düzey uygulamalar yapabilir. | 6 | İnternet uygulamaları (e-posta, dosya indirme) yapabilir. | 7 | Veri tabanı programını kullanarak uygun tablolar oluşturabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Veritabanı programları: Bir veritabanının yaratılması. Tablolar, Sorgular, Formlar ve Raporlar. Makrolar ve SQL sorgu dili. HTML dili ve temel etiketler. HTML editörleri ile web tasarımı. Web tasarım ve yönetim programları: dosya işlemleri, menüler, menü seçeneklerinin özellikleri ve kullanımı, sayfalarda hazır tema kullanımı, font özelliklerinin kullanımı, özel stil tanımlama ve stillerin kullanımı, sayfalara sembol, animasyon, resim ve clipart ilave etme, frame yapısının kullanılması. Hazır Javascript kodlarının (buton, menü scriptleri, yazı ve resim efektleri, vb.) web sayfalarına eklenmesi. Web sitelerinin ftp yapılarak yayınlanması. E-posta programları: E-posta kullanma, adres defteri düzenleme, e-posta iletilerini yönetme, özelleştirme ve düzenleme, takvim klasörünü yönetme, toplantıları zamanlama ve yönetme Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Veri tabanı programı ve öğelerinin tanıtımı
| | | 2 | Veri tabanı programında tablo alan özelliklerini belirleme ve tablo oluşturma | | | 3 | Veri tabanı programında çeşitli sorgular oluşturma | | | 4 | Veri tabanı programında çeşitli formlar oluşturma | | | 5 | Veri tabanı programında çeşitli raporlar ve makrolar oluşturma | | | 6 | Veri tabanı uygulamaları | | | 7 | Veri tabanı uygulamaları | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | HTML kodlarına giriş | | | 10 | HTML kodlarıyla web sayfası tasarımı
| | | 11 | Web sayfası tasarım programının özellikleri | | | 12 | Web sayfası tasarım programıyla sayfa hazırlama | | | 13 | Hazır kodlar(Java) | | | 14 | Web sayfası uygulamaları | | | 15 | Web sayfası uygulamaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KİTABIN ADI: EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ I-II
EDİTÖR: Sami ŞAHİN YRD.EDİTÖR: Çelebi ULUYOL
YAZARLAR
Abdullatif KABAN - Agah Tuğrul KORUYUCU - Cemal Hakan DİKMEN - Devkan KALECİ - Ebru SOLMAZ - Emin İBİLİ - Gürkan YILDIRIM - Halit KARALAR - Mustafa Serkan GÜNBATAR - Mustafa YAĞCI - Nezih ÖNAL - Sami ŞAHİN - Serdar ÇİFTCİ - Serkan YILDIRIM - Şahin GÖKÇEARSLAN - Uğur BAŞARMAK - Uğur ÖZHAN - Veysel DEMİRER
PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK - 2.BASKI 2016 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 10 | 10 | 100 |
Final Sınavı | 10 | 20 | 200 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|