Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG404 | Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 4 | 8 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere ölçme ve değerlendirme konularında temel kavramları vermek, özellikle dil eğitiminde kullanabilecekleri değerlendirme araçlarını incelemeleri, değerlendirmeleri ve üretmeleri kunusunda yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı bilir. | 2 | İstatistik bilgisine sahip olur. | 3 | Sınıf içi alternatif değerlendirme yaklaşımlarını bilir. | 4 | Öğretmen tarafından hazırlanan testler geliştirir ve sistematik öğrenci gözlemleri tutar. | 5 | Dosya değerlendirmesinin önemini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders ölçme değerlendirme alanındaki temel kavramların sunulması ile başlamaktadır. Geçerlik, güvenirlilik, test çeşitleri gibi konulardan sonra her bir dil becerisinin ölçüldüğü test türleri üzerinde çalışmak, onları değerlendirmek ve tartışmalrın ışında yenilerini üretmek etkinlikleri yapılmaktadır. Özellikle çocukların yabancı dil performanslarının ölçülmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı | | | 2 | Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı şle ilgili ödevler | | | 3 | Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri | | | 4 | Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri ve bunların uygulanması | | | 5 | Sınıf içi performansını ölçen testlerin hazırlanması | | | 6 | Standart test hazırlanması | | | 7 | Standartlara dayalı değerlendirme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dinleme yeteneğini ölçme ve değerlendirme | | | 10 | Konuşma yeteneğini ölçme ve değerlendirme | | | 11 | Okuma yeteneğini ölçme ve değerlendirme | | | 12 | Yazma yeteneğini ölçme ve değerlendirme | | | 13 | Ölçmede alternatif uygulamalar | | | 14 | Not verme sistemi ve öğrencilerin değerlendirilmesi | | | 15 | Dersin tekrarı ve özetlenmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Brown, D. H. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. New York: Longman.
Madsen, H. S. (1983). Techniques in testing. New York: Oxford University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|