BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG404Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve DeğerlendirmeZorunlu487
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere ölçme ve değerlendirme konularında temel kavramları vermek, özellikle dil eğitiminde kullanabilecekleri değerlendirme araçlarını incelemeleri, değerlendirmeleri ve üretmeleri kunusunda yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı bilir.
2İstatistik bilgisine sahip olur.
3Sınıf içi alternatif değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
4Öğretmen tarafından hazırlanan testler geliştirir ve sistematik öğrenci gözlemleri tutar.
5Dosya değerlendirmesinin önemini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders ölçme değerlendirme alanındaki temel kavramların sunulması ile başlamaktadır. Geçerlik, güvenirlilik, test çeşitleri gibi konulardan sonra her bir dil becerisinin ölçüldüğü test türleri üzerinde çalışmak, onları değerlendirmek ve tartışmalrın ışında yenilerini üretmek etkinlikleri yapılmaktadır. Özellikle çocukların yabancı dil performanslarının ölçülmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı
2Test etme değerlendirme ve öğretmenin karşılaştırmalı anlatımı şle ilgili ödevler
3Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri
4Dil performansını değerlendirme kriterleri ve ilkeleri ve bunların uygulanması
5Sınıf içi performansını ölçen testlerin hazırlanması
6Standart test hazırlanması
7Standartlara dayalı değerlendirme
8Ara Sınav
9Dinleme yeteneğini ölçme ve değerlendirme
10Konuşma yeteneğini ölçme ve değerlendirme
11Okuma yeteneğini ölçme ve değerlendirme
12Yazma yeteneğini ölçme ve değerlendirme
13Ölçmede alternatif uygulamalar
14Not verme sistemi ve öğrencilerin değerlendirilmesi
15Dersin tekrarı ve özetlenmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brown, D. H. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. New York: Longman. Madsen, H. S. (1983). Techniques in testing. New York: Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Rehberli Problem Çözümü14228
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)211
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                545     
ÖÇ25555555555    55                544     
ÖÇ35555555555    55                544     
ÖÇ45555555555    55                555     
ÖÇ55555555555    55                545     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek