BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG402Türk Eğitim Sistemi ve Okul YönetimiZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sistemi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve okul yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri ve yönetim yapısını kavrar.
2Yönetim teorilerini ve yönetim süreçlerini açıklar.
3Okul örgütü ve yönetiminin özelliklerini açıklar.
4Okul yönetiminde personel ve öğrenci işlerini kavrar.
5Okul yönetiminde eğitim-öğretim işlerini açıklar.
6Okul işletmesinin yönetimini bilir.
7Okul yönetimine aile ve toplum katılımının etkilerini yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, Türk eğitim sisteminin yasal temelleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimine giriş, yönetim teorileri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde çalışan hizmetleri, okul yönetiminde öğrenci işleri, okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetimi, okula toplumsal katılım, öğretim liderliği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk eğitim sisteminin genel yapısı
2Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
3Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
4Örgüt ve yönetim bilimine giriş
5Yönetim teorileri
6Yönetim süreçleri
7Okul örgütü ve yönetimi
8Ara Sınav
9Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
10Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
11Okul yönetiminde öğrenci işleri
12Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
13Okul işletmesinin yönetimi
14Okula toplumsal katılım
15Öğretim liderliği
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kılbaş, Şükran (2013). Okul Yönetimi ve Önderlik. Akademisyen. Ankara Özdemir, S. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Şişman, M. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Çelik, V. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kesknkılıç, K. (Ed.). (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16580
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                333     
ÖÇ25555555455    55                332     
ÖÇ35555555555    55                333     
ÖÇ45555555555    55                433     
ÖÇ55555555545    55                343     
ÖÇ65555555555    55                333     
ÖÇ75555555555    55                333     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek