Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG402 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sistemi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve okul yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri ve yönetim yapısını kavrar. | 2 | Yönetim teorilerini ve yönetim süreçlerini açıklar. | 3 | Okul örgütü ve yönetiminin özelliklerini açıklar. | 4 | Okul yönetiminde personel ve öğrenci işlerini kavrar. | 5 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işlerini açıklar. | 6 | Okul işletmesinin yönetimini bilir. | 7 | Okul yönetimine aile ve toplum katılımının etkilerini yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı, Türk eğitim sisteminin yasal temelleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimine giriş, yönetim teorileri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde çalışan hizmetleri, okul yönetiminde öğrenci işleri, okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetimi, okula toplumsal katılım, öğretim liderliği |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | | | 2 | Türk eğitim sisteminin yasal temelleri | | | 3 | Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı | | | 4 | Örgüt ve yönetim bilimine giriş | | | 5 | Yönetim teorileri | | | 6 | Yönetim süreçleri | | | 7 | Okul örgütü ve yönetimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okul yönetiminde çalışan hizmetleri | | | 10 | Okul yönetiminde çalışan hizmetleri | | | 11 | Okul yönetiminde öğrenci işleri | | | 12 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | | | 13 | Okul işletmesinin yönetimi | | | 14 | Okula toplumsal katılım | | | 15 | Öğretim liderliği | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kılbaş, Şükran (2013). Okul Yönetimi ve Önderlik. Akademisyen. Ankara
Özdemir, S. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Şişman, M. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Çelik, V. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Kesknkılıç, K. (Ed.). (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 2 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 3 | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|