BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG403RehberlikZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir.
2Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir.
3Rehberliğin ilkelerini belirler.
4Rehberliğin gelişimini belirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, rehberliğin ilkeleri, rehberliğin gelişimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve dersin tanıtımı
2Rehberlikte temel kavramlar - Ödev teslimi
3Öğrenci kişilik hizmetleri - Ödev teslimi
4Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Ödev teslimi
5Rehberliğin ilkeleri - Ödev teslimi
6Rehberliğin gelişimi - Ödev teslimi
7Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri - Ödev teslimi
8Ara Sınav
9Servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel - Ödev teslimi
10Alandaki yeni gelişmeler - Ödev teslimi
11Bireyi tanıma teknikleri - Ödev teslimi
12Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği - Ödev teslimi
13Öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri - Ödev teslimi
14Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi - Ödev teslimi
15Psikolojik danışmanlık ve rehberliğinin Türkiye´deki gelişimi - Ödev teslimi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi1330
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16464
Ev Ödevi13339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)133
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                334     
ÖÇ2                                333     
ÖÇ3                                322     
ÖÇ4                                333     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek