Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG403 | Rehberlik | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir. | 2 | Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir. | 3 | Rehberliğin ilkelerini belirler. | 4 | Rehberliğin gelişimini belirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, rehberliğin ilkeleri, rehberliğin gelişimi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | | | 2 | Rehberlikte temel kavramlar - Ödev teslimi | | | 3 | Öğrenci kişilik hizmetleri - Ödev teslimi | | | 4 | Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Ödev teslimi | | | 5 | Rehberliğin ilkeleri - Ödev teslimi | | | 6 | Rehberliğin gelişimi - Ödev teslimi | | | 7 | Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri - Ödev teslimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel - Ödev teslimi | | | 10 | Alandaki yeni gelişmeler - Ödev teslimi | | | 11 | Bireyi tanıma teknikleri - Ödev teslimi | | | 12 | Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği - Ödev teslimi | | | 13 | Öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri - Ödev teslimi | | | 14 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi - Ödev teslimi | | | 15 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğinin Türkiye´deki gelişimi - Ödev teslimi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E.
Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 13 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Ev Ödevi | 13 | 3 | 39 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 2 | 2 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|