|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG401 | Okul Deneyimi | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sınıfın genel özelliklerini açıklar. | 2 | Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder. | 3 | Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar. | 4 | Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır. | 5 | Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar. | 6 | Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin genel tanıtımı | | | 2 | Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri | | | 3 | Sınıf yönetimini etkileyen faktörler | | | 4 | Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri | | | 5 | Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri | | | 6 | Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme | | | 7 | Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sınıfta öğretimin yönetimi | | | 10 | Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma | | | 11 | Zaman yönetimi | | | 12 | Sınıfta etkili iletişim | | | 13 | Disiplin problemleriyle baş etme | | | 14 | Disiplin problemleriyle baş etme | | | 15 | Aile -öğretmen ilişkileri | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sadık, F. Sınıf yönetimi ders notu, Eğitim Fakültesi Yayını.
Z. Kaya (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
H. Kıran (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: AnıYayıncılık.
Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Başar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes.
Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 2 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 | Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|