Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG302 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İngilizce´nin çocuklara yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir. | 2 | Çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir. | 3 | Çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceleyebilir. | 4 | Çocuklara İngilizce öğretmede dile yaklaşımları bilir ve uygular. | 5 | Sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip çocuklara uygun olanları seçebilir. | 6 | Çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?;
Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler;
Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili;
Çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi;
Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi;
Sınıf yönetimi;
Çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR) | | | 2 | Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR) | | | 3 | Receptive Skills for YLs: Teaching listening (Rhymes, Chants, Tongue twisters, Songs, TPR) | | | 4 | Receptive Skills for YLs: Teaching reading | | | 5 | Receptive Skills for YLs: Teaching reading | | | 6 | Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) | | | 7 | Productive Skills: Teaching speaking (Drama, role-play) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Productive Skills: Teaching writing | | | 10 | Productive Skills: Teaching writing | | | 11 | The development of children’s thinking and understanding | | | 12 | Theme-based language learning | | | 13 | Theme-based language learning | | | 14 | Revision - Genel Tekrar | | | 15 | Revision - Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2004). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English.
Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP.
Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to Children. Longman.
Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 10 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|