BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG301Sınıf YönetimiZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sınıfın genel özelliklerini açıklar.
2Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder.
3Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar.
4Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır.
5Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar.
6Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin genel tanıtımı
2Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri
3Sınıf yönetimini etkileyen faktörler
4Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri
5Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri
6Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme
7Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma
8Ara Sınav
9Sınıfta öğretimin yönetimi
10Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma
11Zaman yönetimi
12Sınıfta etkili iletişim
13Disiplin problemleriyle baş etme
14Disiplin problemleriyle baş etme
15Aile -öğretmen ilişkileri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sadık, F. Sınıf yönetimi ders notu, Eğitim Fakültesi Yayını. Z. Kaya (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık. H. Kıran (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: AnıYayıncılık. Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Başar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti. Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes. Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company. Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi240
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16580
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                555     
ÖÇ2                                554     
ÖÇ3                                555     
ÖÇ4                                555     
ÖÇ5                                555     
ÖÇ6                                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek