Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG210 | İngilizce Edebiyatı II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Orijinal edebi metinleri (şiir ve drama) tanıtmak,
Öğrencilerin şiir ve drama okumaktan zevk almalarını sağlamak,
Şiir ve drama analiz ederken gerekli olan edebi terimleri sunmak,
Öğrencileri şiir ve drama hakkında düşünmek ve yazmak hususunda teşvik etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Şiir ve dramayı okur, anlar. | 2 | Şiir/drama ve diğer edebi türler arasındaki farklılıkları belirler. | 3 | Şiir ve drama analizi yaparken edebi terimlerden istifade eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste şiir ve drama örnekleri incelenmekte ve bu edebi türlerin diğer edebi türlerden farklılıklarına bakılmaktadır. Analizler esnasında edebi metinler içerisinde öne çıkan edebi sanat ve terimlere de değinilmektedir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı | | | 2 | Birinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 3 | İkinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 4 | Üçüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 5 | Dördüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 6 | Beşinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 7 | Altıncı şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Drama ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı | | | 10 | Birinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 11 | İkinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 12 | Üçüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 13 | Dördüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 14 | Beşinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 15 | Altıncı dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Wales, K. (2011). A Dictionary of Stylistics, 3rd edition.United Kingdom: Pearson
Abrams, M. H. (ed.) The Norton Anthology of English Literatuıre, 6th edition. New York: W. W. Norton& Company |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 10 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|