Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG211 | İngiliz Edebiyatı I | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere edebi terimleri tanıtmak Öğrencilere edebi türleri (kısa hikaye, şiir, roman, drama) tanıtmak Öğrencileri edebi metinleri okuma konusunda teşvik etmek Öğrencileri edebi metinler hakkında yorum yazmaya teşvik etmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kısa hikaye ve romanları anlar ve zevkle okur. | 2 | Kısa hikaye ve roman arasındaki farkları belirler. | 3 | Edebi terimleri tanımlar. | 4 | Edebi eserler içerisinde edebi sanatların önemini kavrar ve örneğin, metafor, ironi, sembol gibi terimlerin eser içerisinde anlamı nasıl okuyucuya taşıdığının farkına varır. | 5 | İleri ve akademik düzeydeki metinlerdeki kelimeleri öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste edebi terimlerin ne olduğu ve edebi metinler içinde nasıl kullanıldıkları öğretilir. Öğrencilere edebi türler tanıtılır ve analizler yapılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Edebiyatın tanımlanması ve kısa hikayenin ne olduğunun açıklanması | | | 2 | Kısa hikaye: “A Day´s Wait” ( Ernest Hemingway) Edebi terimler: yer-zaman, çatışma | | | 3 | Kısa hikaye: “Hearts and Hands” ( O´Henry) Edebi terimler: ironi ve karakterizasyon | | | 4 | Kısa hikaye: “Story of an Hour” ( Kate Chopin) Edebi terimler: epifani (tezahür), ironi, yer-zaman | | | 5 | Kısa hikaye: “Priscilla in the Pond” ( John Savage) Edebi terimler: bakış açısı, yer-zaman | | | 6 | Kısa hikaye: “Scarlet Ibis” ( James Hurst) Edebi terimler: sembol, karakterizasyon, yer-zaman | | | 7 | Kısa hikaye: “Later” ( Michael Foster) Edebi terimler: anafikir, bakış açısı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kısa hikaye: “Thank You, M´am” (Langston Hughes) Edebi terimler: karakterizasyon, anafikir, düzanlam, çağrışım | | | 10 | Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıklar | | | 11 | Romandan alıntı: "Moby Dick" (Herman Melville) Edebi terimler: olay örgüsü, dönüm (doruk) noktası | | | 12 | Romandan alıntı: "A Tale of Two Cities" (Charles Dickens) Edebi terimler: karakterizasyon, sembol | | | 13 | Romandan alıntı: "The Grapes of Wrath" (John Steinbeck) Edebi terimler: karakterizasyon, yazım stili, mood, tone | | | 14 | Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi | | | 15 | Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Wales, K. (2011). A Dictionary of Stylistics, 3rd edition.United Kingdom: Pearson
Abrams, M. H. (ed.) The Norton Anthology of English Literatuıre, 6th edition. New York: W. W. Norton& Company |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 8 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|