BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG205İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar IZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler, İngilizce dersinde kullanılması gereken yaklaşım, teknik ve yöntemleri kullanabilmeleri, metodların bağlantılı olduğu yaklaşımların farkına varabilir ve uygulamarına yansıtabilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dil öğretimini temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
2Dil öğretim kuram ve metodlarını listeler.
3Farklı ortamlara uygun dil öğretme yöntemlerini seçerek uygular.
4Dil öğretme yöntemlerinin bağlı bulunduğu yaklaşımları ayırt eder.
5Farklı yöntemlere bağlı teknikleri tanır ve kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarınınn tanımları ve ayrımları Davranışçılık Bilişselcilik Yapısalcılık Sosyal yapısalcılık Klasik yöntem Direkt yöntem İşitsel sözel yöntem Sessiz yöntem Telkin yöntemi Toplulukla öğrenme yöntemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil öğretiminin kısa tarihçesi, yaklaşım, yöntem ve teknik
2Davranışçılık
3Bllişselcilik
4Yapısalcılık
5Sosyal yapısalcılık
6Dil öğretiminide humanizm
7Gramer çeviri yöntemi
8Ara Sınav
9Direkt yöntem
10Audio-lingual yöntem
11Sessiz öğretme yöntemi
12Suggestopedia
13Toplulukla öğrenme yöntemi
14Tekrar
15Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. Refer to Internet Websites: www.aitech.ac.jp/iteslj/links,www.tefl.net, www.eslcafe.com,etc Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16580
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                443     
ÖÇ2                                343     
ÖÇ3                                444     
ÖÇ4                                443     
ÖÇ5                                444     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek