Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG112 | Sözlü İletişim Becerileri II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin: Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler otantik İngilizce konuşmalarını anlar. | 2 | Öğrenciler İngilizce konuşmada akıcılık kazanır. | 3 | Öğrenciler çeşitli konuşma stillerini geliştirir. | 4 | Öğrenciler halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim odaklı tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi konuşma; resmi ve gayri resmi dil, bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; supra-segmental özellikleri (perde, vurgu ve ezgi); görsel-işitsel öğelerin kullanımı (Tepegöz, power point, poster) ve teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sokakta yaşayan insanlar: Evsizler, sokak çocukları, bu insanlara yardım yöntemleri. | | | 2 | Alışkanlıklar: Titiz bir insan mısınız? Çevrenizde sizin gibi titiz insanlar var mı? Böyle insanlarla yaşamak ister misiniz? | | | 3 | Göç: Göçmenlerin yeni geldikleri ülkede karşılaştıkları zorluklar nelerdir? Bir yerde yabancı olmak nasıl bir duygudur? | | | 4 | Meslekler: İnsanlar bir mesleği sadece yaşamlarını sürdürmek için mi yapmalılar? | | | 5 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 6 | Şiir: Şiir ve tartışma. | | | 7 | Yaşlılık: Çevrenizdeki yaşlı insanlar nelerle meşgul olurlar? Hayatlarını nasıl daha eğlenceli hale getirebilirler? Genç insanlar yaşlılar için neler yapabilir? | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 10 | Yaşam: Boşa harcanmış hayatlar, pişmanlıklar, yıkılan hayaller. Bunlardan kaçınmak için kendimiz ve sevdiklerimiz için ne yapmalıyız? | | | 11 | Para: Para mutluluk getirir mi? Büyük miktarda para kazansanız ne yaparsınız? Sağlığımızın ne kadar önemli olduğunun farkında mıyız? | | | 12 | Beslenme: Sağlıklı beslenme nedir? Ne yiyorsunuz? Sağlıklı bir diet uygulamzsak ne olur? | | | 13 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 14 | Yaşam: Problem yaratan komşularınız var mı? Komşularınızdan memnun musunuz? Komşuluğun artıları ve eksileri nelerdir? | | | 15 | Teknoloji: Teknoloji yaşantımızı nasıl etkiliyor? Teknolojinin artı ve eksileri nelerdir? | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Videolar
Dinleme parçaları
Kısa hikayeler
Dergiler
Gazeteler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 16 | 3 | 48 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 2 | 2 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 1 | 2 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | 2 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | 2 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|