BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG106Türk Dili IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe'nin zenginliğini kavratmak, yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili bir Türkçe kullandırabilmek, Türkçe'nin yapısal va anlamsal özelliklerini tespit ettirmek, sözlü ve yazılı anlatım türlerini tespit ettirmek ve kullandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe'deki sözcüklerin yapı özelliklerini, ek-kök-gövde kavramlarını açıklar.
2Yapım ve çekim eklerinin işlevlerini kavrar, örnekler verir.
3Cümlenin öğelerini kavrar, cümlede görevli sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkiyi açıklar.
4Cümle türlerini bilir, aralarındaki farkları açıklar.
5Sözlü ve yazılı anlatımda sık karşılaşılan anlatım bozukluklarını görür, gerekli düzeltmeleri yapar.
6Kompozisyon kavramını açıklar ve kompozisyon kurallarına uygun yazar ve konuşur.
7Anlatım türlerini bilir, örnek anlatımlar üzerinde bunları tespit eder ve örnekler sunar.
8Anlatım türleri ve teknikleriyle ilgili ayrıntıların farkına varır, örnekleri teorik bilgilerle açıklar.
9Düşünce yazıları hakkında bilgi verir, örnek düşünce yazıları kaleme alır.
10Sözlü anlatım türlerini bilir ve aralarındaki farkları tespit eder. Örnek konuşmalar hazırlar.
11Duygu ve düşüncelerini doğru ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yapı Bilgisi, cümle bilgisi, yazılı ve sözlü anlatım türleri, anlatım bozuklukları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe'nin Yapı Özellikleri: Çekim Ekleri
2Türkçe'nin Yapı Özellikleri: Yapım Ekleri
3Türkçe'de Cümle Kuruluşu ve Cümlede Görevli Öğeler
4Cümle Türleri ve Özellikleri
5Anlatım Bozuklukları: Yapısal Bozukluklar
6Anlatım Bozuklukları: Anlamsal Bozukluklar
7Kompozisyon Bilgileri
8Ara sınav
9Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Teorik Bilgi
10Anlatım Teknikleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları: Uygulamalar
11Düşünce Yazıları: Teorik Bilgi
12Düşünce Yazıları: Uygulamalar
13Sözlü Anlatım Türleri: Teorik Bilgi
14Sözlü Anlatım Türleri: Uygulamalar
15Türk ve Dünya Edebiyatından Seçilen Örnek Metinlerin Değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Yazar: Nurettin Demir, Emine Yılmaz
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16232
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                121     
ÖÇ2                                121     
ÖÇ3                                111     
ÖÇ4                                212     
ÖÇ5                                121     
ÖÇ6                                112     
ÖÇ7                                111     
ÖÇ8                                211     
ÖÇ9                                121     
ÖÇ10                                111     
ÖÇ11                                111     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek