BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNG109Dinleme ve Sesletim IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Ingilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır.
2Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir.
3İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ses birimleri, sesler, sesteşler, sesli ve sessizler, ikizünlüler, üç sesli heceler.
2İngilizce ve Türkçe ses birimleri, sesliler, sessizler.
3Uluslararası Fonetik Alfabe, İngiliz ve Amerikan İngilizcelerinde fonetik yazımlar.
4Sözlüklerde kullanılan sesbirimsel/fonetik semboller.
5Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar.
6Söyleyiş sesbilgisi.
7Seslerin çıkış noktaları: ses organları.
8Ara sınav
9Söyleyiş biçimleri.
10Söyleme alıştırmaları.
11Tonlama.
12Tonlama.
13Vurgulama, ikincil vurgulama.
14Asimilasyon, geçişler, duraklamalar.
15Asimilasyon, geçişler, duraklamalar.
16Final.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A Course in Phonetics by Peter Ladefoged; Harcourt Brace Jovanovich, Inc.: New York, 1975. English Phonetics and Phonology: A Practical Course by Peter Roach; Cambridge University Press: Cambridge, U.K., 1991. An Introduction to Language (fifth edition) by Victoria Fromkin and Robert Rodman; Harcourt Brace Jovanovich College Publishers: Fort Worth, TX, U.S., 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16348
Performans16116
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1                                222     
ÖÇ2                                222     
ÖÇ3                                222     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek