Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İNG109 | Dinleme ve Sesletim I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin Ingilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır. | 2 | Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir. | 3 | İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ses birimleri, sesler, sesteşler, sesli ve sessizler, ikizünlüler, üç sesli heceler. | | | 2 | İngilizce ve Türkçe ses birimleri, sesliler, sessizler. | | | 3 | Uluslararası Fonetik Alfabe, İngiliz ve Amerikan İngilizcelerinde fonetik yazımlar. | | | 4 | Sözlüklerde kullanılan sesbirimsel/fonetik semboller. | | | 5 | Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar. | | | 6 | Söyleyiş sesbilgisi. | | | 7 | Seslerin çıkış noktaları: ses organları. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Söyleyiş biçimleri. | | | 10 | Söyleme alıştırmaları. | | | 11 | Tonlama. | | | 12 | Tonlama. | | | 13 | Vurgulama, ikincil vurgulama. | | | 14 | Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. | | | 15 | Asimilasyon, geçişler, duraklamalar. | | | 16 | Final. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A Course in Phonetics by Peter Ladefoged; Harcourt Brace Jovanovich, Inc.: New York, 1975.
English Phonetics and Phonology: A Practical Course by Peter Roach; Cambridge University Press: Cambridge, U.K., 1991.
An Introduction to Language (fifth edition) by Victoria Fromkin and Robert Rodman; Harcourt Brace Jovanovich College Publishers: Fort Worth, TX, U.S., 1993. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Performans | 16 | 1 | 16 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|