Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG303B | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına öğrencileri için hedef davranışları belirleme, dersin amacına uygun içerik, yöntem, teknik ve materyalleri belirleme, ders planı hazırlama, dilbilgisi ve sözcük öğretimi yapma konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiler ışığında ders planı hazırlayabilirler. | 2 | Öğrenciler dilbilgisini etkili bir şekilde öğretebilirler. | 3 | Öğrenciler sözcükleri etkili bir şekilde öğretebilirler | 4 | Dersin amacına doğrultusunda uygun amaç, araç-gereç ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini belirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders planı hazırlama, dilbilgisi öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı, sözcük öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkında genel bilgi; Ders planı konusuna giriş | | | 2 | Ders planı nedir? Ders planını oluşturan elementler nelerdir? Ders planı hazırlanırken gözönünde bulundurulması gereken konular. | | | 3 | Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu | | | 4 | Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu | | | 5 | Sözcük ve telaffuz öğretimi: ders planlama ve sunumu | | | 6 | Sözcük ve telaffuz öğretimi: ders planlama ve sunumu | | | 7 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 10 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 11 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 12 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 13 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 14 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 15 | Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hadfield, J. & Hadfield, C. (1999). Presenting new language. OUP.
Batstone, R. (1994). Grammar. OUP.
Wallace, C. (1992). Reading. OUP.
McCarthy, M. (1990). Vocabulary. OUP. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
Ev Ödevi | 10 | 1,9 | 19 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|