Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG208B | Dil Edinimi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukların anadil edinim süreçlerinin incelenmesi hem genel olarak dilin doğası ve beyinde gerçekleşen işlemler konusunda bilgi edinilmesini sağlar. Bu konudaki olgu ve araştırmaların incelenmesi ikinci dil edinim ve öğrenimi hakkında çıkarımlar yapmayı sağlar. Bu nedenle bu derste dil edinim kuramlarının incelenmesi ve bu konuda yapılmış çalışmalardan yola çıkılarak dilin doğası ve çeşitli koşullarda ediniminin incelenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler dil edinim kuramları ve bu kuramların tarihsel süreci hakkında tartışır. | 2 | Çocukların anadili edinim sürecinde sesleri edinirken izledikleri sıra, biçimbirimler, tümce içinde sözcüklerin dizilimi ile fiziksel ve bilişsel gelişimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 3 | Sözcük edinimi sürecini inceleyerek ikinci dilde sözcük edinimi ile karşılaştırır. | 4 | Çok dilli edinim ile tek dilli edinimi karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dil edinimi hakkında dil kuramlarına koşut olarak gelişen görüşler dilin alt alanlarının edinimi: sesbilgisi, biçimbilim, sözdizimi ve sözcük edinimi, ikinci dil edinimi, çok dillilik, normal olmayan koşullarda dil edinimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dilin genel tanımı ve alt alanlarına ilişkin bilginin tekrarı | | | 2 | Dil edinimine ilişkin kuramların tartışılması | | | 3 | Dil edinimine ilişkin kuramların tartışılması | | | 4 | Seslerin edinimi | | | 5 | Biçimbirimlerin edinimi | | | 6 | Biçimbirimlerin edinimi | | | 7 | Sözcük edinimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sözcük edinimi | | | 10 | Sözdiziminin edinimi | | | 11 | İletişim becerilerinin edinimi | | | 12 | Çok dilli edinim | | | 13 | Normal olmayan koşullarda dil edinimi | | | 14 | İkinci dil edinimi | | | 15 | İkinci dil edinimi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Peccei, J. S. (2006), Child Language, A resource book for students. Routledge: USA.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 90 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|