BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG202Bİngilizce Öğretim ProgramlarıZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler dönem sonunda İngilizce öğretme teknik ve metotları ile ilgili olarak her türlü teorik bilgiyi edinmiş olacaklardır. Öğrenciler yaklaşım, teknik, ve metot kavramları arasındaki farkı kavrayacaklardır. Öğrenciler dil öğrenme tekniklerini öğrenirler. Öğrenciler öğretme tekniklerinin zayıf ve güçlü taraflarını tartışarak metotların ana hatlarını öğrenirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler hali hazırda kullanılan öğretim metodları ve tekniklerinin farkına varırlar.
2Öğrenciler her dil öğrenme metodunu analiz ederek metodların güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tartışırlar.
3Öğrenciler bu metotların dayandığı teorileri açıklar.
4Öğrenciler bu metot ve teorilerin gelişimine katkıda bulunmuş önemli kişileri tanımlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İngilizce öğretme teknik ve prensipleri İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan dil öğretme metotları, bu metotların uygulanmasına ilişkin temel kural ve teknikler, bu metotların dayandığı teori ve kuramlar, bu metot ve teoriler de adı geçen önemli bilim adamları ve onların bu alanda yapmış oldukları katkılar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil öğretim metodlarının tarihçesi approach, method, design kavramlarının tartışılarak öğretilmesi
2Teorilerin gözden geçirilmesi: Behaviorism, Cognitivism, Humanism, and Social Constructivism
3GTM, Direct, ALM, Silent way, Suggestopedia, CLL, and TPR
4Communicative Language Teaching
5Task-Based Method
6Content-Based Method
7Participatory Instruction
8Ara Sınav
9Ara sınav değerlendirmesi
10Learner Strategy Training
11Cooperative Learning
12Multiple Intelligences
13Eclectic Approach
14Konuları gözden geçirme
15Konuları gözden geçirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. 2. Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10330
Bireysel Çalışma10550
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ14444445555    55                555     
ÖÇ24544544444    54                355     
ÖÇ35555222444    55                555     
ÖÇ44544455555    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek