BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR8BEğitimde Araştırma YöntemleriZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini geliştirmek, öğrencilerin bilimsel araştırma terimlerini kavramasını sağlamak, öğrencilere bilimsel bir çalışmanın aşamalarını teorik ve pratik olarak öğretmek, öğrencilerin Hipotez ve değişken gibi kavramları anlamasını sağlamak ve yapılmış çalışmalarda bunları tanımlayabilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler veri toplama araçlarının özelliklerini açıklar.
2Öğrenciler bilimsel araştırma yöntemlerini ve ilgili teknik ve terimleri tanımlar.
3Öğrenciler bilimsel bir çalışmayı raporlaştırır.
4Bir çalışma konusu ile ilgili literatür taramasını yapar.
5Hipotez, araştırma sorusu, ve amaç cümlelerini tanımlar ve hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma yöntemleri, alıntı yapma ve referans listesi hazırlama, akademik bir metin hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Araştırma, araştırmacı ve araştırma sorusu terimleri, iyi bir araştırma sorusunun özellikleri
2Yazılmış makalelerde araştırma sorularını tanımlayabilmek ve iyi bir araştırma sorusu hazırlayabilmek hipotez ve hipotez türlerini öğrenme
3Hipotez hazırlayabilmek ve bilimsel makalelerdeki hipotezleri tanımlayabilmek bir çalışma için uygun amaç cümlesi kurma
4Geçmiş haftalardaki konuların tekrarı
5Literatür taraması ile ilgili olarak nasıl alıntı yapılabileceğini öğretmek, irekt alıntı dolalı alıntı
6Alıntı konusunu gözden geçirme ve verilen ödevi kontrolü
7Akademik bir çalışmada alıntı yaparken kaynak gösterimi hakkında öğrencileri bilgilendirme
8Ara Sınav
9Akademik bir çalışmanın aşamaları hakkında öğrencileri bilgilendirme
10Referans sayfası hazırlama, appendix (ek) hakkında bilgi verme
11Veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik açıdan değerlendirme
12Araştırma metotları
13Alanımızla ilgili istatistiki terimleri ve hesaplamalar hakkında bilgi vermek. Ayrıca bu hesaplamaların nasıl yorumlanabileceğini anlatmak (Yıl sonu projesi görüşmesi)
14Elde edilen verilerin tablo ve figürlerde gösterilmesi (Yıl sonu projesi görüşmesi)
15Dönem boyunca çalışılan konuları gözden geçirerek öğrencilerin eksiklerini gidermek (Yıl sonu projesi görüşmesi)
16Final Sınavı - Proje Teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekmekçi. F. (1999). Research manual for social sciences (Volume 1 & 2). Selt Publishing. American Psychological Association. (2001). Publication Manual of the American Psychological Association. Washington. Fraenkel, J.R. ad Wallen, N.E. (1990). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw. Wallace, M. J. (1998). Action Research for Language teachers. Cambridge: Cambridge Teacher Training and Development
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi550
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Hazırlama1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Derse Katılım5315
Proje Hazırlama11010
Bireysel Çalışma10550
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ14444444455    55                555     
ÖÇ25554444442    22                244     
ÖÇ34444555555    55                444     
ÖÇ44445555333    55                555     
ÖÇ55554444445    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek