Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR3B | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramları, ilke ve kuramları açıklayabilmesi; günlük yaşamda ve eğitim-öğretim sürecinde gelişim ve öğrenme kavram-kuramlarını analiz edebilmesi beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kadir KAPLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme ile öğrenme psikolojisi kavramları hakkında bilgi sahibi olabilir. | 2 | Öğrenme teorileri ile ilgili kavramları öğrenebilir | 3 | Motivasyon ve motivasyona dair teorileri öğrenebilir | 4 | Öğrenmenin doğasını anlayabilir | 5 | Öğrenme ile ilgili biyolojik temelleri öğrenebilir | 6 | Öğrenme ile ilgili etkenleri öğrenebilir | 7 | Öğrenmenin davranışsal yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olabilir. | 8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişki, eğitim psikolojisinin tanımı ile işlevsel özellikleri, öğrenme ile gelişime ait temel kavramlar, bireylerin gelişim özellikleri (özellik olarak bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim) , öğrenmeyi etkileyen unsurlar, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen unsurlar (motivasyon, bireysel ve grup dinamiği ile bu unsurların sınıf içi öğretim sürecine katkısı) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar, gelişim psikolojisi alanları | | | 2 | Gelişim ilkeleri | | | 3 | Gelişimi etkileyen faktörler | | | 4 | Gelişim kuramları | | | 5 | Gelişim alan ve dönemleri | | | 6 | Gelişim alan ve dönemleri | | | 7 | Öğrenmenin temel kavramları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğrenme kuramları | | | 10 | Öğrenme kuramları | | | 11 | Öğrenme kuramları | | | 12 | Öğrenmeyi etkileyen unsurlar | | | 13 | Öğrenmeyi etkileyen unsurlar | | | 14 | Gelişim kuramları | | | 15 | Gelişim Kuramları | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Senemoğlu. N. (2000). Gelişim-öğrenme-öğretim. Pegem Akademi.
Ulusoy, A. (2016). Eğitim psikolojisi, Anı Yayıncılık.
Kaya, A. (2017). Eğitim psikolojisi, Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|