Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG107B | Sözlü İletişim Becerileri 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin: Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler otantik İngilizce konuşmalarını anlar. | 2 | Öğrenciler İngilizce konuşmada akıcılık kazanır. | 3 | Öğrenciler çeşitli konuşma stillerini geliştirir. | 4 | Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim odaklı tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi konuşma; resmi ve gayri resmi dil, bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; supra-segmental özellikleri (perde, vurgu ve ezgi); görsel-işitsel öğelerin kullanımı (Tepegöz, power point, poster) ve teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hava: Klima kullanımının sağlık ve çevre açısından artı ve eksileri. | | | 2 | Yaşam: Hayatta yapmak istediğimiz halde bazı kısıtlamalar yüzünden yapamadıklarımız. | | | 3 | Yaşam: Kan ve organ bağışı. | | | 4 | Eğitim: Üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları zorluklar ve çözümleri. | | | 5 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 6 | Yaşam: Çocukluk anıları, bizi üzen ve mutlu kılan şeyler. | | | 7 | Hayvanlar: Hayvan sevgisi, evcil hayvanlar, insanlar ve hayvanlar arasındaki bağlar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 10 | Suç: Suçlar, suçlular, suç işlemeyi önleme yöntemleri. | | | 11 | Beceriler: Hangi konuda iyiyiz? Her alanda mükemmel olmak mümkün mü? | | | 12 | Alışkanlıklar: İnsanların asla kullanmayacakları şeyleri biriktirme alışkanlıkları, öğrencilerin sahip oldukları alışkanlıklar. | | | 13 | Film gösterimi ve tartışma. | | | 14 | Yaşam: Yaşlılar, ihtiyacı olan insanların bakımı, huzurevleri. | | | 15 | Teknoloji: Gelecekte yaşam nasıl olacak? | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gazeteler
Videolar
Kısa hikayeler
Dinleme parçaları
Dergiler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|