BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG105BDinleme ve Sesletim 1Zorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere 2. dilde (İngilizce) kurallara uygun ve anlaşılır telaffuzu edindirmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler farklı İngilizce aksanları tanır.
2Öğrenciler ses organlarını tanır, ayırt eder ve kullanır.
3Öğrenciler ünlü-ünsüz, sesli-sessiz sesleri yer ve tarzına göre ayırt edip kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler 2. dilde farklı aksanları, ses anatomisini, phonemleri, sesli-sessiz, ünlü-ünsüz sesleri doğru şekilde telaffuz etmeyi ve birleştirmeyi öğrenirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersle ilgili genel bilgi verilir.
2İngilizce aksanlar (ABD, İngiltere, Avustralya)
3Bireysel ve grup şeklinde aksan çalışması
4Uluslarası fonetik alfabesi (IPA) tanıtılır.
5Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar.
6Sesli ve sessiz-ünlü-ünsüz sesler tanıtılır.
7Ses organları ve seslerin çıkış noktaları tanıtılır.
8Ara sınav
9Söyleyiş yerleri tanıtılır. (bilabials, labiodentals, dentals etc.) 1
10Söyleyiş yerleri tanıtılır. (bilabials, labiodentals, dentals etc.) 2
11Telaffuz egzersizleri
12Söyleyiş tarzları tanıtılır (plosives, fricatives etc.)
13Ritim ve entonasyon ve vurgu
14Telaffuz egzersizleri
15Final sınavına hazırlık
16Final.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A Course in Phonetics by Peter Ladefoged; Harcourt Brace Jovanovich, Inc.: New York, 1975. English Phonetics and Phonology: A Practical Course by Peter Roach; Cambridge University Press: Cambridge, U.K., 1991. An Introduction to Language (fifth edition) by Victoria Fromkin and Robert Rodman; Harcourt Brace Jovanovich College Publishers: Fort Worth, TX, U.S., 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım6318
Bireysel Çalışma6318
Performans818
Ev Ödevi2714
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555554    44                455     
ÖÇ24544455544    55                555     
ÖÇ34455555555    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek