Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG105B | Dinleme ve Sesletim 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere 2. dilde (İngilizce) kurallara uygun ve anlaşılır telaffuzu edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler farklı İngilizce aksanları tanır. | 2 | Öğrenciler ses organlarını tanır, ayırt eder ve kullanır. | 3 | Öğrenciler ünlü-ünsüz, sesli-sessiz sesleri yer ve tarzına göre ayırt edip kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrenciler 2. dilde farklı aksanları, ses anatomisini, phonemleri, sesli-sessiz, ünlü-ünsüz sesleri doğru şekilde telaffuz etmeyi ve birleştirmeyi öğrenirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersle ilgili genel bilgi verilir. | | | 2 | İngilizce aksanlar (ABD, İngiltere, Avustralya) | | | 3 | Bireysel ve grup şeklinde aksan çalışması | | | 4 | Uluslarası fonetik alfabesi (IPA) tanıtılır. | | | 5 | Yazım karakterleri ve sesbirimleri arasındaki farklar. | | | 6 | Sesli ve sessiz-ünlü-ünsüz sesler tanıtılır. | | | 7 | Ses organları ve seslerin çıkış noktaları tanıtılır. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Söyleyiş yerleri tanıtılır. (bilabials, labiodentals, dentals etc.) 1 | | | 10 | Söyleyiş yerleri tanıtılır. (bilabials, labiodentals, dentals etc.) 2 | | | 11 | Telaffuz egzersizleri | | | 12 | Söyleyiş tarzları tanıtılır (plosives, fricatives etc.) | | | 13 | Ritim ve entonasyon ve vurgu | | | 14 | Telaffuz egzersizleri | | | 15 | Final sınavına hazırlık | | | 16 | Final. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A Course in Phonetics by Peter Ladefoged; Harcourt Brace Jovanovich, Inc.: New York, 1975.
English Phonetics and Phonology: A Practical Course by Peter Roach; Cambridge University Press: Cambridge, U.K., 1991.
An Introduction to Language (fifth edition) by Victoria Fromkin and Robert Rodman; Harcourt Brace Jovanovich College Publishers: Fort Worth, TX, U.S., 1993. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Performans | 8 | 1 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 7 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|