Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-ZR6B | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ikinci yabancı dil Fransızcaya giriş niteliğindedir ve öğretmen adaylarına temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Üzerine ders ataması yapılan/yapılacak en az lisans mezunu öğretim üyesi/ görevlendirme ders hocası |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci kendisiyle, ailesiyle ve yakın çevresiyle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlar. | 2 | Öğrenci katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlar. | 3 | Öğrenci karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kendisine yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretmen adayları bu dersin sonunda basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabilecektir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için diyaloglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğretmen adayları iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir. Ancak dilbilgisi öğrenmek ana hedef olmayacaktır. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Ayrıca Fransız kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi verilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Leçon 1. Contacter le français. | | | 2 | Leçon 2. Salutations. | | | 3 | Leçon 3. Faire la connaissance. | | | 4 | Leçon 4. Description physique. Verbes “Être” et “Avoir” temps présent. | | | 5 | Leçon 5. Portrait moral. Utiliser les verves réguliers du 1er group. | | | 6 | Leçon 6. Les loisirs. Lecture expliqué sur le petit texte en français facil choisi. | | | 7 | Leçon 7. Je dessine avec papa. Leçon 8. La santé. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Leçon 9. Mes goûts alimentaires. Lecture expliqué sur le petit texte en français facil choisi. | | | 10 | Leçon 10. Quelle heure est-il ? Utiliser l’heur et préparar un rendez-vous. | | | 11 | Leçon 11. Les saisons. Connaitre et apprendre les verbes 2.eme group et leur conjugaison temps présent. | | | 12 | Leçon 12. Mes vêtements. Apprendre le temps dans les verbes (İmparfait,Futur,Futur proche). | | | 13 | Leçon 13. Ma maison. Apprendre et utiliser les verbes au conjugaison (Présent,imparfait,futur,futur proche,passé composé ) | | | 14 | Leçon 14. Les professions. Lecture expliquée sur les textes en français facile choisi. | | | 15 | Leçon 15. En cuisine. Répondre aux questions d’un texte choisi, (construire des phrases simles, affirmative, négative etc. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fransızca başlangıç düzeyi (A1.1 ) kitaplar, dokümanlar vb. çeşitli materyaller |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Fransızca | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 12 | 5 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|