|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR1B | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar. | 2 | Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar. | 3 | Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar. | 4 | Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar. | 5 | Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder. | 6 | Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar. | 7 | Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar. | 8 | Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar | | | 2 | Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar | | | 3 | Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci | | | 4 | Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci | | | 5 | Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler | | | 6 | Okul ve sınıf ortamı | | | 7 | Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) | | | 8 | Ara sınav ve ödev teslimi | | | 9 | Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) | | | 10 | Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) | | | 11 | Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler | | | 12 | Kitle iletişim araçları ve eğitim | | | 13 | Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri | | | 14 | Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri | | | 15 | Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri | | | 16 | Final sınavı ve ödev teslimi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Erden,M. (2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi;
Saylan,N. (2008). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık;
Sönmez, V. (2009). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 2 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 | Ev Ödevi | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|