BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-ZR1BEğitime GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar.
2Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar.
3Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar.
4Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar.
5Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder.
6Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar.
7Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar.
8Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar
2Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar
3Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci
4Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci
5Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler
6Okul ve sınıf ortamı
7Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal)
8Ara sınav ve ödev teslimi
9Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal)
10Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal)
11Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler
12Kitle iletişim araçları ve eğitim
13Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri
14Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri
15Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri
16Final sınavı ve ödev teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erden,M. (2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi; Saylan,N. (2008). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık; Sönmez, V. (2009). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16348
Ev Ödevi2612
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    45                555     
ÖÇ25455444455    44                444     
ÖÇ35544455554    55                555     
ÖÇ44444555555    55                444     
ÖÇ54455555555    55                555     
ÖÇ64544444455    55                555     
ÖÇ75555444455    55                555     
ÖÇ84444555555    44                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek