BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG401İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği GeliştirmeZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının İngilizce öğretimi için içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
2Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri tartışabileceklerdir.
3Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir.
4Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir.
5Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri
2İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki.
3Ders içeriği geliştirme ve ders araç-gereçlerinin seçimi ile ilgili ilkeler.
4İletişimsel etkileşim ve dil kullanımı
5Bütünce temelli otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler
6Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin uyarlanması
7Genel dil öğretimi için araç ve gereçlerin geliştirilmesi
8Belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması
9Ara Sınav 1
10Öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlama
11Ders içeriklerini uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları
12Dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme ölçütleri
13İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi
14İngilizce ders içeriklerinin değerlendirilmesi
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mishan, F., & Chambers, A. (Eds.). (2010). Perspectives on language learning materials development .Peter Lang. • Nation, I. S., & Macalister, J. (2009). Language curriculum design. Routledge. • Ornstein, A.C., Pajak, E.F., and Ornstein, S.B. (2015) Contemporary issues in curriculum, 6th edition, Boston. Pearson. • Parkes, J., and Harris, M. B. (2002) The purposes of a syllabus. College Teaching, 50(2), 55-61. • Slattery, J. M., and Carlson, J. F. (2005). Preparing an effective syllabus: Current best practices. College Teaching, 53(4), 159-164. • Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Ernst Klett Sprachen., • Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10220
Uygulama/Pratik111
Tartışma111
Bireysel Çalışma141,521
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma919
Okuma818
Ev Ödevi10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15554545554    55                555     
ÖÇ25552355554    54                555     
ÖÇ35552453455    55                555     
ÖÇ45554544444    55                555     
ÖÇ55554535455    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek