BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG303İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1Zorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına öğrencileri için hedef davranışları belirleme, dersin amacına uygun içerik, yöntem, teknik ve materyalleri belirleme, ders planı hazırlama, dilbilgisi ve sözcük öğretimi yapma konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiler ışığında ders planı hazırlayabilirler.
2Öğrenciler dilbilgisini etkili bir şekilde öğretebilirler.
3Öğrenciler sözcükleri etkili bir şekilde öğretebilirler
4Dersin amacına doğrultusunda uygun amaç, araç-gereç ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini belirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders planı hazırlama, dilbilgisi öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı, sözcük öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders hakkında genel bilgi; Ders planı konusuna giriş
2Ders planı nedir? Ders planını oluşturan elementler nelerdir? Ders planı hazırlanırken gözönünde bulundurulması gereken konular.
3Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu
4Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu
5Sözcük ve telaffuz öğretimi: ders planlama ve sunumu
6Sözcük ve telaffuz öğretimi: ders planlama ve sunumu
7Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
8Ara Sınav
9Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
10Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
11Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
12Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
13Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
14Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
15Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hadfield, J. & Hadfield, C. (1999). Presenting new language. OUP. Batstone, R. (1994). Grammar. OUP. Wallace, C. (1992). Reading. OUP. McCarthy, M. (1990). Vocabulary. OUP.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma15690
Ev Ödevi101,919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ1       4       4                        
ÖÇ2              5                         
ÖÇ3        5                               
ÖÇ4                                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek