BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG208Dil EdinimiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocukların anadil edinim süreçlerinin incelenmesi hem genel olarak dilin doğası ve beyinde gerçekleşen işlemler konusunda bilgi edinilmesini sağlar. Bu konudaki olgu ve araştırmaların incelenmesi ikinci dil edinim ve öğrenimi hakkında çıkarımlar yapmayı sağlar. Bu nedenle bu derste dil edinim kuramlarının incelenmesi ve bu konuda yapılmış çalışmalardan yola çıkılarak dilin doğası ve çeşitli koşullarda ediniminin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler dil edinim kuramları ve bu kuramların tarihsel süreci hakkında tartışır.
2Çocukların anadili edinim sürecinde sesleri edinirken izledikleri sıra, biçimbirimler, tümce içinde sözcüklerin dizilimi ile fiziksel ve bilişsel gelişimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
3Sözcük edinimi sürecini inceleyerek ikinci dilde sözcük edinimi ile karşılaştırır.
4Çok dilli edinim ile tek dilli edinimi karşılaştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dil edinimi hakkında dil kuramlarına koşut olarak gelişen görüşler dilin alt alanlarının edinimi: sesbilgisi, biçimbilim, sözdizimi ve sözcük edinimi, ikinci dil edinimi, çok dillilik, normal olmayan koşullarda dil edinimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilin genel tanımı ve alt alanlarına ilişkin bilginin tekrarı
2Dil edinimine ilişkin kuramların tartışılması
3Dil edinimine ilişkin kuramların tartışılması
4Seslerin edinimi
5Biçimbirimlerin edinimi
6Biçimbirimlerin edinimi
7Sözcük edinimi
8Ara Sınav
9Sözcük edinimi
10Sözdiziminin edinimi
11İletişim becerilerinin edinimi
12Çok dilli edinim
13Normal olmayan koşullarda dil edinimi
14İkinci dil edinimi
15İkinci dil edinimi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Peccei, J. S. (2006), Child Language, A resource book for students. Routledge: USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav190
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma10330
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15455555555    53                555     
ÖÇ25554444444    44                555     
ÖÇ35555544555    54                443     
ÖÇ44344444455    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek